پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

شرح خبر:
به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس، جلسه علني امروز سه‌شنبه (11 آبان) كه اختصاص به بحث و بررسي سوابق و برنامه‌هاي فخرالدين احمد دانش‌آشتياني وزير پيشنهادي آموزش و پرورش، سيدرضا صالحي اميري وزير پيشنهادي فرهنگ و ارشاد اسلامي و مسعود سلطاني‌فر وزير پيشنهادي ورزش و جوانان داشت داراي حاشيه‌هايي بود كه برخي از آنها به شرح ذيل است:

* در حالي كه دستور اول جلسه بررسي صلاحيت سه وزير پيشنهادي اعلام شده بود اما به علت تاخير رئيس‌جمهور در ورود به صحن علني جهت دفاع از آنان، مجلس وارد دستور بعدي كه الحاق دو تبصره به ماده 617 قانون مجازات اسلامي بود، شد.

* رئيس‌جمهور در ساعت 8 و 20 دقيقه در ميان حلقه‌اي از همراهان و با مشايعت علي مطهري نايب‌رئيس دوم مجلس شوراي اسلامي وارد صحن شد اما به علت ازدحام بيش از حد نمايندگان استقبال‌كننده تا چندين دقيقه نتوانست بر روي صندلي بنشيند.

* در هنگام سخنان موافقان و مخالفان درباره طرح الحاق دو تبصره به ماده 617 قانون مجازات اسلامي از آنجا كه  عمده نمايندگان در رديف‌هاي اول صحن تجمع كرده و مشغول صحبت و رايزني با رئيس‌جمهور و وزراي پيشنهادي بودند محمد دهقان نماينده مردم طرقبه و چناران از موافقان طرح مذكور در ميان موافقت خود از نمايندگان خواست تا سرجاي خود بنشينند تا سير تصويب طرح مشخص شود كه اين درخواست با تاييد لاريجاني مواجه شد. همچنين غلامرضا كاتب نماينده مردم گرمسار نيز كه به عنوان مخالف صحبت مي‌كرد، خطاب به نمايندگان گفت: هرچندكه در حال رايزني درباره وزرا هستيد اما به سخنان موافقان و مخالفان طرح الحاق دو تبصره به ماده 617 قانون مجازات اسلامي نيز گوش دهيد چراكه طرح مهمي است.

* تاخير 20 دقيقه رئيس‌جمهور در ورود به صحن علني فرصت بسيار مناسبي براي وزراي پيشنهادي فراهم كرد تا حداكثر استفاده را از زمان جهت رايزني‌هاي بيشتر و نهايي با نمايندگان مجلس ببرند.

*محمدرضا نعمت زاده وزير صنعت، معدن و تجارت كه در نشست امروز پارلمان حضور داشت در بخشي از جلسه به خواب عميقي فرو رفت.

* رئيس‌جمهور بخش آغازين نطق خود را در دفاع از سه وزير پيشنهادي آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامي و ورزش و جوانان كه همه وزارتخانه‌هاي «غيراقتصادي» هستند به بازگويي چندباره تحليل‌هاي اقتصادي خود از جمله نرخ تورم، نرخ رشد و عدم اشتغال در مقطع تحويل گرفتن دولت اختصاص داد و نيز چند جمله اي نيز از برجام سخن گفت.

* رئيس‌جمهور در بخشي از سخنان خود اظهار داشت: امروز علي‌رغم اينكه يك عده انقلابي‌نمايي كه مسائل كشور را نمي‌فهمند و درك نمي‌كنند، همه دنيا و سازمان‌هاي بين‌المللي به اين نكته اعتراف دارند كه ايران بهترين كشور و امن‌ترين كشور براي سرمايه‌گذاري خارجي است و اين اعتراف نهادهاي مالي و بين‌المللي پولي و بانكي است.

* روحاني در ادامه گفت: برخي رسانه‌ها «بدهي معلق» را «اختلاس» مي‌خوانند. برخي خيلي توجه ندارند و فساد را بزرگ و عادي‌سازي مي‌كنند، در حالي كه كار بد را نبايد شيوع داد و اگر گناهي در روزنامه منتشر شد، ميليون‌ها گناه مي‌شود.

* وي تصريح كرد: اگر كسي حق‌الناس به گردنش است، بايد برود ادا كند، نه‌اينكه در روزنامه‌ها جار بكشند و آن هم به‌دروغ.

* رئيس‌جمهور هنگام دفاع از وزير پيشنهادي فرهنگ و ارشاد اسلامي بيان داشت كه جنتي هم خودش استعفا داد و هم نياز به يك مدير باروحيه جديد بود.

* پس از اتمام سخنان رئيس‌جمهور نادر قاضي‌پور نماينده اروميه و محسن كوهكن نماينده لنجان با صداي بلند تقاضاي تذكر داشتند كه به آن توجه نشد.


خبر تصادفي:
كاروان جمهوري اسلامي ايران در مسابقات بزرگ پارالمپيك كار خود را با كسب پانزدهمي به پايان رساند. ورزشگاران ايران در اين رقابتها با كسب هشت مدال طلا, نه مدال نقره و هفت مدال برنز و در مجموع 24 مدال كار خود را به پايان رساند. ايران در دوره قبلي رقابتهاي پارالمپيك موفق به كسب رتبه يازدهم در جدول مدال ها شده بود و از اين حيث رتبه ايران چند پله نزول پيدا كرده بود. همچنين حادثه تلخ اين رقابتها كه كام همه ورزشكاران را تلخ نمود مرگ دوچرخه سوار كشورمان در مسير مسابقه بود

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.