پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

شرح خبر:



خبرگزاري فارس- زهرا قزيلي: فيلم سينمايي «يتيم خانه ايران» ساخته ابوالقاسم طالبي با موضوع تاريخي در سالن هاي سينما هم اينك كه نزديك به 10 روز است اكران شده توانسته با مخاطب ارتباط برقرار كند البته مخاطبان سينماروي ما به ديدن تاريخ در سينما عادت ندارند اما اين بار بخشي از تاريخ روايت مي شود كه بخش مفغول مانده تاريخ معاصر است .بخشي از تاريخ كه در روايتي 4 ميليون و در روايتي ديگر 9 ميليون ايراني در آن كشته شدند و به تعبير برخي هولوكاست ايراني است.  در فيلم «يتيم خانه ايران» به روشني اين بخش از تاريخ روايت مي شود و دست انگليسي ها در جهت ايجاد قحطي در ايران پس از جنگ جهاني اول ديده مي شود. در بخش دوم گفت و گو به چرايي عدم حضور فيلم هاي ابوالقاسم طالبي در بخش رقابتي جشنواره فيلم فجر، نحوه توليد اثر، سخت گيري ها و نوع همكاري با گروه پشت و جلوي دوربين به گفت وگو نشستيم كه در پي مي آيد.

سينما ملك خصوصي برخي از افراد نيست

حضور در برخي از كارهاي انقلابي ممكن است هزينه داشته باشد شما متحمل اين هزينه‌هاشديد؟

طالبي: بگذريم. هزينه ها را آنها دادند كه در خونشان غلطيدند و رفتند الان هم هزينه را آنها مي دهند كه جلوي همه غرب دروغگو در حال مبارزه در جبهه ها عليه داعش و تفكر صهيونيستي و ليبرالي و ارتجاعي هستند اين جبهه هاي فرهنگي و نظامي و اقتصادي و... است جغرافياي آن كره زمين است و تا بوده چنين بوده.

علي رام نورايي : من از سالها پيش در اين عرصه حضور داشتم. شايد با «قلاده هاي طلا» نمود بيروني بيشتر شد زيرا كار قابل توجهي بود و نظرات مخالف و موافق را به سمت خود جلب كرد. قبل از قلاده ها كارهايي با موضوع دفاع مقدس جزء اولويت هاي من بود و دوست داشتم حضور داشته باشم . من تشكر مي كنم كه يكي از نقش هاي اصلي كار كه بسيار سخت بود را به من سپردند. اما درباره هزينه نه. من زندگي و كارم را مي كنم . يكسري افراد در اين حرفه به مذاقشان خوش نيامده بود و حالشان را بد كرده بود ري اكشن نشان دادند كه مهم نيست. معتقدم سينماي اين مملكت، حيات خلوت يا ملك خصوصي گروه خاص نيست متعلق به همه اقشار جامعه است و كساني كه براي آن زحمت مي كشند حق دارند در اين عرصه كار و فعاليت كنند اگر افراد خوششان نمي آيد مي توانند تحملشان را بالا ببرند چون من هستم دارم كار مي كنم و قرار نيست انتخاب هاي بعدي ام بستگي به نظرات و علايق  افرادي كه سينما را ملك خصوصي مي دانند. كار مي كنم، تجربه اندوزي مي كنم و ياد مي گيرم و جلو مي روم. 

كتاب خاطرات افراد، انگيزه مكاشفه به من داد

آقاي نورايي يتيم خانه ايران كار سختي بود، نوع كاراكتري كه ايفا كرديد و تاريخي كه مد نظر فيلمنامه بود. چقدر تاريخ را مرور كرديد تا به  نزديك شويد و بپذيريد.

يتيم خانه ايران يك اتفاق خيلي خوب بود در پرونده كاري من و آقاي طالبي نقش ديگري را براي من در نظر گرفته بودند . از بازنويسي نهم  درگير فيلمنامه شدم. مطلع بودم آقاي طالبي سالها روي پروژه كار مي كردند جلسات مختلف  با ايشان گفت و گو كردم منابع تحقيقاتي كه در اختيار داشتند را به بنده دادند كه به اتفاق فاجعه آميز نزديك شوم. يك پروسه 8 ماهه طول كشيد تا جلوي دوربين رفتن كار و مدام در اين مدت در ارتباط بودم هم منابع را مطالعه مي كردم و هم بازنويسي هاي مختلف در اختيارم قرار مي گرفت و سعي مي كردم خودم را نزديك كنم. اتفاقي كه در اين اثر سينمايي روايت مي شود عجيب و غريب است . متاسفانه سالها در اين مملكت زندگي مي كنيم اما هيچ ردپايي در كتب درسي و تاريخي وجود نداشت وقتي با فيلمنامه مواجه شدم از اين حجم فاجعه رخ داده شگفت زده شدم . كتاب هايي كه براساس خاطرات نوشته شده بود را كه مي خواندم انگيزه به من مي داد كه جست و جويش كنم تا نزديك شوم.

كدام شخصيت به شما پيشنهاد شده بود؟

به من رسما اعلام نشده بود كه «محمد جواد» را بازي كنم شگفت زده شدم وقتي به من اعلام شد. فكر مي كنم سه چهار ماه قبل از كليد خوردن به من اعلام شد و برايم بسيار هيجان انگيز بود و از من خواسته شد  سواركاري را بيشتر  تمرين كنم و ورزش هاي لازم را انجام بدهم تا آمادگي جسماني ام را به سطحي برسانم كه بتوانم در ماراتن 8 ماهه فيلمبرداري دوام بياورم. مشغول تمرينات شدم وچندين جلسه از صبح تا شب مشغول گريم در خدمت آقاي صالحيان بودم و مدام با آقاي طالبي صحبت مي كردم چون نقش خاص  و عجيبي بود و حال و هواي مختلف و متفاوتي داشت .ايشان خيلي كمك كردند.

اقاي طالبي دليل انتخاب آقاي نورايي براي حضور در «يتيم خانه ايران» چه بود؟

آقاي نورايي يك سري خصوصيات دارند كه من كمتر در بازيگران سينماي ايران سراغ دارم. استايل خوبي دارند، ورزيده هستند هر كار سختي كه باشد توان انجام آن را دارند. از ايشان خواستم در تمرينات اسب سواري يك برنو در دست داشته باشيد و با يك دست اسب سواري كنيد. اين براي سواركار ماهر هم سخت است ايشان تمرين مي كردند. بين افرادي كه ليست كرديم كه اسب سواري بلد باشند و استايل خوبي داشته باشند و نخواهيم از تكنيك كروماكي  و پرده سبز  استفاده كنيم به ايشان رسيديم. مي توان نوع ديگري هم فيلمبرداري كرد كه بازيگر روي ماشين بنشيند و ما فيلم بگيريم اما باورپذيري مخاطب بسيار پايين مي آمد و تكنولوژي كه باورپذيري مخاطب مخدوش نكند هنوز در ايران نيست.

 

دستم زير سم اسب رفت/ طوفان بازديدكنندگان را فراري داد

نورايي:  ما در سرماي -17 درجه در رشته كوه هاي الوارز كار كرديم و در برف كه عمقش قابل حدس نبود  رفتم و دستم زير سم اسب رفت

طالبي: خب بفرماييد  ما چند بازيگر داريم كه بلافاصله پس از اين حادثه بتوانند صحنه را ادامه دهند؟

نورايي: در گرماي 50 درجه و طوفان هم كار كرديم چند نفر براي بازديد امده بودند فرار كردند فرار به معناي واقعي. در همه شرايط از جنگل، بيابان، كوه و... با آمادگي جسماني خوب و روحيه خوب  با جو خوبي كه در گروه بود كار كردم و انشااله كه توانسته باشم از پس كار برآيم

از سه ناحيه بدنم آسيب ديد

آقاي نورايي آسيب ديدگي دست تان چقدر جدي بود؟

جدي بود اما شوخي گرفتم و ادامه دادم. در «قلاده هاي طلا» هم پايم شكست . در يتيم خانه ايران دو بار دچار سانحه شدم. يك بار اسب بعد از 12 برداشت كه بايد مي پريدم روي كمرش و تاخت مي رفتم، من را بيرون كادر زمين زد و كمرم آسيب ديد. در كوه هاي آلوارز هم اسب تا گردن در برف بودم من هم تا كمر، دستش را خواست بالا بياورد برد پايين و رويش بلند شد. شرايط  سخت بود روز به روز راكورد برف ها متغيير بود بايد مي ايستاديم  و كار مي كرديم. ممكن بود برف ميزانش كم شود  و امكان فيلمبرداري از دست برود.

نقش هاي پر تحرك را دوست دارم

كارهاي آپارتماني به شما كمتر پيشنهاد مي شود يا شما پرهيز داريد از انتخاب؟

نه پرهيزي وجود ندارد اما من شديدا از كارهاي سخت استقبال مي كنم. كارهاي اجتماعي پرتنش را دوست دارم .اهل كارهاي آپارتماني كه گيتار دست بگيرم و عاشقانه بخونم يا كافي شاپ برم نيستم. دوست دارم نقشم تحرك داشته باشد.

معمولا كارها سينماي ايران از تحرك خالي شده است.

نه اينطور هم نيست. دوستان خوب كار مي كنند.

شايد اين علاقه به دليل ورزش خاصي است كه انجام مي دهيد

ورزش را به خاطركارم انتخاب كردم. اول بازيگر بودم بعد ورزش پاركور را انتخاب كردم . خودم از سينماي پرجنب و جوش تر و پرتحرك تر استقبال مي كنم.

تا جايي كه احتمال مرگ نباشد از بدل استفاده نمي‌كنم

در كارهاي اكشن بدل نداريد؟

با بدلكارهايي كه در كار ها حضور دارند تعامل خوبي برقرار مي كنم اكثرا دوستانم هستند تا جايي كه احتمال 100 درصدي مرگ وجود نداشته باشد خودم انجام مي دهم . گروه بدلكاري و كارگردان كار معتقد باشند كه خطر مرگ جدي است بدلكار انجام مي دهد يا علم انجام آن كار را نداشته باشم تا جايي كه قابليتش را دارم خودم انجام مي دهم.

قهرمان در سينماي ايران كمرنگ شده

محمد جواد از دل تاريخي روايت مي شود كه قهرمان هاي زيادي از اين دست وجود داشتند مانند ميرزا كوچك خان، شيخ فضل الله و... ما با توجه به مغفول ماندن از تاريخ معاصر كمتر آن ها راديديم چقدر براي ارايه درست نقش و ارتباط درست با مخاطب تلاش كرديد تا مخاطب اين كاراكتر را دوست داشته باشد.

در «قلاده هاي طلا» من ضد قهرمان بودم در «يتيم خانه ايران» نقش قهرمان  فيلم را بازي كردم  در شرايطي كه قهرمان در سينماي ايران كمرنگ شده است و همين امر باعث شد تا نقش محمد جواد (سالارخان) براي من هيجان انگيزتر و جذاب تر باشد از آنجايي كه همه ما ايراني ها عرق شديدي به وطن داريم و وطن دوستي در وجودمان نهادينه شده است يك چنين نقش ها و قهرمان ها در سينما مي تواند براي مخاطب جذاب باشد. و به همين دلايلي كه به آن ها اشاره كردم فكر مي كنم فيلم مورد استقبال قرار گيرد و زحمات صدها تن از همكاران و دوستانم در اين پروژه همچنين زحمات آقاي طالبي و سالها تحقيق و نگارش با ديده شدن فيلم از سوي مردم بي نتيجه نمي ماند.

تاكيد براي ديده شدن جزئيات/ نورايي ركورددار گريم

آقاي صالحيان معمولا چهره پردازي  كارهاي تاريخي براي چهره پردازان با ريسك توامان است اما از سوي ديگر در رقابت ها به خوبي ديده مي شود. چگونه به گريم هاي اين فيلم رسيديد و چقدر مطالعه داشتيد؟

داريوش صالحيان: اين بخش از تاريخ مغفول است نه چيزي شنيده بودم و نه چيزي گفته بودند اطلاعات ما در اين حد بود كه در يك سالي قحطي در ايران اتفاق افتاده است. من روزي كه دعوت به كار شدم منابع زيادي را در اختيار من قرار دادند. بعد از خواندن كتاب متوجه شدم چه فاجعه اي اتفاق افتاده است نه من و نه گروه من توقع چنين فاجعه اي نداشتيم . گروهم هم در كنار من اين پژوهش ها را مرور مي كرديم و توقع چنين حجمي از فاجعه را نداشتيم. منابع ارايه شده از سوي آقاي طالبي يك طرف، توقعات و جزئياتي كه ايشان به آن توجه داشتند كار را برايمان سخت تر كرده بود. ما در اين كار بازيگر نقش پنجم نداشتيم كه كمتر از 10 بار تست گريم نكرده باشيم. ممكن بود اين بازيگر خيلي ديده نشود اما ايشان تاكيد داشتند به همه جزئيات توجه شود. بازيگري كه يك پلان هم داشت شايد 10 بار تست گريم داشتيم. بخشي از طراحي گريم كار مديون خود آقاي طالبي است. ما سعي كرديم توقعاتي كه ايشان داشتند را براورده كنيم.

آقاي نورايي ركوردار هستند در تست گريم اين فيلم.

نورايي: من سه مقطع در فيلم ديده مي شوم براي هر سه مقطع شايد بيش از 15 بار گريم مي شدم و تست انجام مي شد.

طالبي: طراحي گريم اين پروژه برعهده فرد ديگري بود بعد از يك هفته ايشان آمدند و گفتند اين قدر با جزئيات كار را دنبال كردن كار من نيست و در توان من نيست. از من خواستند قبول كنم و بروند.

چرا اينقدر سخت گرفتيد تنها به اين دليل كه كار تاريخي انجام مي دهيد؟

طالبي: نه معتقدم بايد با دقت كار كنيم.

صالحيان: ما در كار «نغمه» هم همين جزئيات و ريز بيني را داشتيم آقاي ولدبيگي بيش از 20 بار حسين ياري را تست زدند.

طالبي: قلابي نمي توان كار كرد اگر قلابي كار كنيد قلابي هم ديده مي شود. سعي مي كنيم درست كار كنيم.

گرما و سرما در گريم قابل كنترل نبود

دقت و جزئيات در اثر به عقيده خودتان جواب داده است

صالحيان: من از كار راضي ام. اما يك اشتباهات سهوي هم وجود دارد سرماي اردبيل و گرما  غيرقابل كنترل بود و نمي توانستيم كنترل كنيم.

«يتيم خانه ايران» اثري ملي و ميهني است

با توجه به اين مهم كه فيلم مقطعي از تاريخ كشور را روايت مي كند كه كمتر شنيده يا خوانده شده چقدر فكر مي كنيد اين اثر در سينماي ايران ديده و ماندگار شود؟

اين اثر ماندگار است مگر اينكه با اين ديد به اثر توجه نكنند. اين اثر ماندگار و ملي است. چون ملي است پس ماندگار است اگر با ديد ملي نگاه نكنيد شايد ماندگار نباشد. اگر اعتقاد و باور ديگري را در فيلم دنبال كنيد متفاوت است . نمي توان كتمان و پنهان كرد كه اثر ملي و ميهني است.

با شرايط سخت و اين حجم از جزئيات و سكانس هايي كه با حضور هنروران در فيلم ديده مي شود چند نفر گريم افراد را برعهده داشتند؟

ما 6 نفر بوديم . اول هنروران را گريم مي كرديم بعد بازيگران اصلي را گريم مي كرديم. از صبح ساعت 4 تقريبا كار را آغاز مي كرديم اما باز هم كارگردان رضايت كامل نداشتند.

گريم آقاي نورايي يك ساعت و نيم به طول مي انجاميد بستگي به مقطع زماني داشت كه ايشان ايفاي نقش مي كرد.

برخي داوران تصميم شان را  گرفتند

آقاي طالبي چرا معمولاً كارهاي شما  يا به جشنواره فجر نمي رسد يا در بخش مسابقه شركت نمي كند؟

جشنواره فجر را قبول دارم و به اين جشنواره اعتقاد دارم شايد تنها سينماگري باشم كه در مقابل حذف نام فجر از جشنواره واكنش جدي نشان دادم و به رئيس جمهور نامه نوشتم و بالاخره هم نام فجر را برگرداندند . جشنواره فجر يكي از جشنواره هاي ملي و انقلابي ما است. ممكن است فيلم به جشنواره به لحاظ فني نرسد. اما من تصميم نگرفتم در جشنواره شركت نكنم. يك زماني تشخيص دادم در بخش غيررقابتي باشيم. حضور در جشنواره فجر و مقاومت  برايم اهميت دارد اما تنديس ها برايم مهم نيست. وقتي ليست داوران را مي بينم رغبتي به رقابت نمي كنم چون مي دانم از پيش برخي از آنها تصميم هايشان را گرفتند و لزومي ندارد آنها را اذيت كنم. وقتي در رقابت شركت كنم و احساس كنم حق عواملم ضايع شده است مجبورم واكنش نشان دهم. بعد از« دست هالي خالي» اين تصميم را گرفتم. وقتي بازي هاي قابل تحسين مرحوم شكيبايي، زارعي و رايگان ديده نشد اين تصميم را گرفتم.

 

باعدم حضور در رقابت داوران را اذيت نمي كنم

شما اول داورهاي جشنواره را مي بينيد بعد تصميم مي گيريد كه در بخش رقابتي شركت كنيد يا خير؟

بله . داورها را مي بينم اگر به اين نتيجه برسم كه داوران اذيت مي شوند خيلي اذيتشان نمي كنم در فيلم هايم به استثمارهاي آمريكا و انگليس مي پردازم . بازيگران انگليسي ما وقتي به ايران آمدند  خاطرات دانسترويل را همراه داشتند و كل ماجرا را در جريان بودند قسمت هاي خاص ايران را درآورده بودند . ناآگاهانه در فيلم حاضر نشدند و گفتند ما هيچ عبايي براي حضور در فيلم نداريم و در كشور ما فيلم با موضوعات ملتهب درباره دولت هاي قبلي ساخته مي شود فكر كنم فقط در ايران بعضي بازيگران نگراني هاي بيش از حدي دارند.

داوري در ايران سليقه اي است

با توجه به تصميم آقاي طالبي درباره حضور در بخش رقابتي جشنواره براي شما سخت نيست گريم هايي كه با اين جزئيات انجام شده توسط داوران ديده نشود؟

صالحيان: اگر بگويم اهميتي ندارد و سخت نيست اغراق است. من آقاي رفيعي جم، آقاي بلوندي، آقاي حيدري ايشان را دوره كرديم و ازايشان خواستيم در بخش رقابتي جشنواره حاضر شود اما گفتند در جشنواره شركت مي كنم . اما  داوري در ايران سليقه اي است در جشن خانه سينما از دوستان هم صنفم نحوه داوري شان را پرس و جو كردم براي جايزه دادن گفتند فلاني خسته شده بود و سالهاست در حال كار كردن است. آنها هم صنف هستند و بايد دقيق شوند اما استدلال اين است كه خسته شده بود! حال با اين شرايط ديگر از يك جمعي كه از نظر گريم تخصص چنداني ندارند توقعي نيست و سليقه اي است.

خانم محمد پور در فيلم هسته اصلي يك خانواده هستيد و كار  مربوط به تاريخ معاصر است ، چگونه به  نقش نزديك شديد؟

ما يك تئاتري اجرا داشتيم «گره اي در تار و پود يك نقش» كه براي آن كار جايزه گرفتم. دست انداركاران فيلم آقاي طالبي  آمده بودند براي ديدن تئاتر و از من دعوت كردند تست بدهم . بين چند صدنفر انتخاب شدم.

طالبي: در مقطعي از زمان پيش توليد به اين نتيجه رسيديم براي بازي در نقش مقابل نورايي به سراغ بازيگران تئاتر برويم در كارهاي ديگر هم تجربه كردم و جواب گرفته بودم. كار 7 يا 8 ماه طول مي كشيد و بازيگران سينما در پروژه هاي مختلف همكاري مي كنند و امكان اين كه در خدمت يك  كار باشند نيست يا دستمزد زياد مي خواهند. ما بازيگران خارجي داشتيم و براي هماهنگي بازيگران ايراني و خارجي هزينه حضورشان در ايران زياد مي شد. بازيگران خارجي بازيگران تئاتر لندن و در حال اجراي تئاتر اوليور توئيست بودند ما زمان را طوري مديريت كرديم كه بعد از تمام شدن تئاترشان به ايران آمدند. كل هزينه آنها با سفر به شيراز 500 ميليون تومان شد. برخي از مشكلات ما در زمان تست بازيگران تئاتر عمل هاي  زيبايي روي صورت بود نمي توانستيم بااين افراد كار كنيم . به ده نفر رسيديم كه صورتشان عمل زيبايي نداشت رقابت كردند و تست مي زدند تا  خانم محمدپور در ميان آن افراد انتخاب شد كه جايزه بازيگر جشنواره تئاتر هم داشتند.

محمدپور: نزديك شدن به نقش بسيار سخت بود، خودشان و دستياران به من خيلي كمك كردند.

اولين تجربه تصويري شما بود؟

بله همين طور است و يك غول ناشناخته براي من بود. من هميشه تئاتر كار كرده بودم و براي چنين پروژه سنگيني كه در آن اساتيد مختلفي در حوزه هاي مختلف حضور داشتند آماده نبودم. روز اولي كه  جلوي دوربين رفتم چنان استرسي گرفته بودم كه نه راه پس داشتم و نه راه پيش تنها به خدا توكل كردم كه بتوانم از عهده نقش بربيايم. به عنوان اولين تجربه سينمايي سعي خود را كردم و همه دوستان در اين پروژه به من كمك كردند از جمله آقاي طالبي كه كمك كردند زاوياي دوربين را بشناسم و به درستي از عهده نقش بربيايم. از مرحوم ارجمند، آقايان نعمتي، دهقان و نورايي بسيار ياد گرفتم

در تئاتر شرايط بازي كاملا متفاوت است براي دورشدن از آن فضا چه كار كرديد؟

به من كمك كردند كه حركاتم را كنترل كنم . من اوايل با صداي بلند ديالوگ مي گفتم بايد با لحن آرامتري صحبت مي كردم.

بيشتر سكانس هاي  شما با اقاي نورايي بود درباره نحوه بازي جلوي ايشان و بده بستان هايي كه بايد در مي آمد تا خانواده محمد جواد قابل فهم براي مخاطب باشد بفرماييد.

در تمرينات دو نفره اي كه آقاي طالبي طراحي كردند كمك كرد نوع بيان، حسي كه بيد دربيايد كمك كردند. آقاي نورايي هم با من بازيگر تئاتر كنار آمدند و كمك كردند.

تقليد ناقص از علي حاتمي در كارهاي تاريخي

لحن كار نسبت به كارهاي تاريخي متفاوت است چگونه به اين لحن رسيديد؟

طالبي: در كارهاي تاريخي كه من ديده بودم بيشتر افراد لحنشان از واقعيت تغيير مي كند و لحن ها كتابي مي شد. خداوند آقاي حاتمي را رحمت كند به نوعي كار را طراحي مي كرد كه نوع روايت و تاريخ مربوط به ايشان بود، طراحي صحنه و... مربوط به ايشان بود و تاريخ خودشان رامي گفتند به طور مثال در تاريخ فرمان مشروطيت را مظفر الدين شاه به دست كمال الملك نداد اما ايشان اين نوع روايت را تصوير كردند كه يك هنرمند فرمان مشروطه را دريافت كند. به نظرم كارگردانان ديگر از ايشان تقليد ناقص كردند زيرا علي حاتمي خودش بود و افراد ديگر تقليد غلط مي كنند . سواد و نوع قلم فاخر ايشان را ندارند و يك مغالطه درمي آيد .

براي رسيدن به آن بيان كه مد نظر كارگردان بود، چقدر تمرين كرديد؟

محمدپور: من يك بيان و صداي بسيار بلند داشتم كه براي فيلم مناسب نبود و آقاي طالبي تاكيد داشتند كه روي لحن كار كنم . گريم و لباس هم بسيار كمك كرد.

پيشنهاد جديدي براي حضور در سينما داريد؟

البته داشتم اما كسي كه يك سناريو با اين حجم قبول مي كند و در كنار اساتيد فعاليت كند براي انتخاب كارهاي بعد كارش سخت تر خواهد شد. سعي كردم انتخاب درستي كنم.

تئاتر بازيگر را قدرتمند مي كند

آقاي نورايي درباره بده بستان با خانم محمدپور و كار با يك بازيگر تئاتر بفرماييد

بازيگري كه از تئاتر مي آيد بازيگر فوق العاده اي مي تواند باشد زيرا تئاتر بازيگر را قدرتمند مي كند. من هم سالها پيش از كار تئاتر شروع كردم و خانم محمدپور پرانگيزه و پرانرژي بودند اما قبل از كليد خوردن تمرين دورخواني داشتيم كه با گروه و دونفره بود كه بسيار كمك كرد. لحني كه آقاي طالبي طراحي كرده بود از من دور بود و اين دورخواني ها خيلي كمك كرد. سر صحنه راحت تر كار مي كرديم با يك روتوش هاي جزئي كار مي كرديم. فوق العاده محترم ، خوش انگيز ه و پرانرژي بودند. بخش يتيم خانه من خودم را از معاشرت با ساير همكاران محروم كرده بودم به دليل آنكه در آن مقطع شرايط افسرده و ناراحتي بايد مي داشتم به همين دليل كمتر در كنار ديگران بودم و سعي كردم ديالوگ برقرار نكنم و تنها باشم در آن بخش معاشرت و تمرين آنچناني نداشتم و در قرنطينه نگه مي داشتم. آقاي طالبي از من خواستند انرژي ام بيرون ريز نداشته باشد و خودم را كنترل كنم تا اين نگاه و سكون ها به درستي از كار درآيد.

منتقد كارهاي خودم هستم

آقاي طالبي بازي‌ها برايتان قابل قبول است؟

از كار خودم راضي نيستم. همه كارهايم را دوست داشتم بهتر از اين مي شد. اولين منتقد كارهاي خودم هستم . همه زحمت كشيدند دوستان پشت صحنه و جلوي دوربين زحمت زيادي كشيدند. آقاي ارجمند دو روز قبل از كار فوت شدند ايشان مي گفتند 15 سال است گريمورها به موهاي من دست نزدند اما براي كار موهايشان را كوتاه كردند. تمام ديالوگ ها را بالحني كه مي خواستم خواندم و روي موبايلشان ضبط كردند و ايشان هم تمرين كرده بودند  كه به رحمت خدا رفتند و توفيق نداشتيم در خدمت ايشان باشيم. غم بزرگي براي اين پروژه گذاشتند. به آقاي دهقان رسيديم و بسيار متفاوت از ديگر بازي‌هايشان و قدرتمند حاضر شدند و از اين فيلم بازي هاي درخشان ايشان بود و خيلي خوب بودند. آقاي صالح ميرزايي يك سكانس بازي كردند و بسيار خوب بود. خانم آهو خردمند به ما بسيار كمك كردند ايشان قصد نداشتند فيلم بازي كنند اما وقتي متوجه شدند كه ما دچار مشكل شديم قبول كردند و سرصحنه حاضر شدند و بازي شان بسيار درخشان بود . اميدوارم مخاطب اين فيلم را ببيند و در خاطره ها بماند افرادي كه نمي توانند (به هر دليلي) تاريخ كشور را مرور كنند اين اثر را ببينند اين فيلم قسمتي از تاريخ كشور است به آن توجه نشده و بسياري از عزيزان ما در آن دوران از بين رفتند. با آقاي قاليباف صحبتي داشتم و ايشان گفتند حاضرند يك پارك را به نام افرادي كه در قحطي بزرگ از بين رفتند نامگذاري كنند در كمترين آمار 4 ميليون نفر در اين قحطي از بين رفتند در كشورهاي ديگر براي 500 نفر روز يادبود در نظر مي گيرند اميدواريم ارگان هاي مرتبط به اين مهم توجه كنند و روز ورود نحس ارتش دانسترويل را به نام اين افراد نامگذاري كنند.

اميدوارم مسئولين آموزشي كشور به اين يقين برسند كه اين بخش از تاريخ در كتاب هاي درسي و دانشگاهي بياورند. اين حذف تاريخي را به كتاب ها برگرداند و مردم را آگاه كنند.


خبر تصادفي :
سايت هاي خبري روزانه بروز شده ميشود و توسط جديد ترين اخبار ايران اين اتفاق مي افتد.بايد دانست كه جديد ترين اخبار ايران و جهان لحظه به لحظه در اينم سايت ها موجود است.خبر هاي ورزشي اين سايت شامل خبر هاي ليگ هاي ايران و بازي دربي پايتخت است.بازي هاي حساس ليگ ايران را پوشش ميدهيم و به بررسي دقيق عملكرد هر يك از بازيكنان ليگ ميپردازيم.ليگ ايران خيلي زود و سريع شروع شده و تمامي بازي ها با كيفيت بالا و در بالاترين سطح انجام ميشود.تمامي بازيكنان ليگ با قيمت هايي گران در باشگاه هاي ليگ ايران بازي كرده و روزانه تمرينات زيادي را انجام ميدهند

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.