پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

شرح خبر:

غلامرضا عباسي رئيس هيأت مديره كانون عالي انجمن‌هاي صنفي كارگران ايران در بيست و دومين نمايشگاه مطبوعات در بازديد از غرفه باشگاه خبري فارس (توانا) گفت: افزايش دستمزد كارگران و درنظر گرفتن نظرات نماينده كارگران و كارفرمايان در اصلاحيه قانونكار از درخواست‌هاي كانون عالي انجمن‌هاي صنفي كارگران ايران است.

وي تأكيد كرد: حداقل حقوق كارگري در ايران به هيچ وجه پاسخگوي معيشت خانواده نبوده و حتي اين رقم پاسخگوي 8 روز زندگي نخواهد بود.

عباسي افزود: پايين بودن دستمزد كارگران از دغدغه‌ها و معضلات جامعه كارگري بوده و بايد به گونه‌اي تنظيم شود كه به واقعيت‌هاي معيشتي نزديك باشد.

وي دولت را محور اصلي در تعيين دستمزد معرفي كرده و گفت: با توجه به اينكه در شوراي عالي كار، دولت در دو نقش كارفرماي بزرگ و حاكميتي ظاهر مي‌شود، بنابراين نظرات تعداد اندك نمايندگان كارگري در مصوبات شوراي عالي كار اثرگذار نيست.

رئيس هيأت مديره كانون عالي انجمن‌هاي كارگران ايران، تشريح كرد: كميته‌هاي دستمزدي با توجه به وظيفه اين كانون، همه ساله در سطح كشور ايجاد شده و بررسي‌هايي را براساس معيشت، تورم و ديگر مسائل جامعه كارگري انجام داده و نتايج نهايي پس از ارسال به دفتر مركزي كانون عالي به شوراي عالي كار ارسال مي‌شود.

وي افزود: نتايج صورت‌گرفته بايد به صورت سه‌جانبه يعني توسط دولت، كارگر و كارفرما بررسي شده و تصميمات نهايي اتخاذ شود، اما در اين ميان به دليل فقدان صداقت كافي، نظرات جامعه كارگري به طور كامل اعمال نمي‌شود.

عباسي نقش حاكميت دولت را در تصميم‌گيري‌هاي يكجانبه مؤثر دانست و گفت: دولت در بسياري از تصميم‌گيري‌ها در خصوص جامعه كارگري به خصوص اصلاح قانون كار به صورت يكجانبه عمل كرده و اين نارضايتي كارگران را در پي دارد.

وي جامعه كارگري را نجيب‌ترين قشر جامعه دانست و افزود: اعتراض كارگران و تشكل‌هاي رسمي كارگري در جهت تأمين معيشت اجتماعي بوده و تجربه نشان داده اين قشر در صحنه‌هاي انقلاب و نظام از اولين‌ها و پيشگامان هستند.

عباسي، اصلاح قانون كار را از ديگر موضوعات بسيار مهم در جامعه كارگري عنوان كرده و افزود: دولت برخلاف آنچه كه در برنامه پنجم، مجلس را مكلف به اصلاح قانون كار با نظر شركاي سه‌جانبه و با مؤلفه‌هاي مشخص كرده بود، متأسفانه نظرات جامعه كارگري و حتي كارفرمايان را لحاظ نكرده و لايحه مورد نظر را به صورت يكجانبه تقديم مجلس كرده است.

رئيس هيأت مديره كانون عالي انجمن‌هاي كارگران ايران تأكيد كرد: با وجود همه اعتراضات، دولت هيچ توجهي نكرده و نظرات قشر كارگران را كه همراه با خانواده‌هايشان بيش از نيمي از جمعيت كشور را تشكيل مي‌دهند، درنظر نگرفته است.

وي افزود: گوش شنوايي براي شنيدن دغدغه‌ها و معضلات كارگران و نمايندگان جامعه كارگري وجود نداشته و كانون عالي به عنوان نماينده رسمي كارگران اعتراضي جدي دارد.

عباسي گفت: آنچه به مجلس شوراي اسلامي ارسال شده، بايد عودت داده شود و پس از اعمال نظرات جامعه كارگري و كارفرمايي، براي بررسي به مجلس برده شود.


خبر تصادفي:
ادعاي يك موسسه تحقيقاتي در لس آجلس واقع در كشور آمريكا گوياي اين است كه راننندگان اتومبيلهاي بنز و bmw بيشتر از ساير رانندگان در معرض سرطان چشم قرار دارند. اين موسسه تحقيقات خود را روي 29 اتومبيل و از 15 شركت توليد اتومبيل معتبر دنيا انجام داد و مشخص شد شيشه هاي كناري اتومبيل هاي مذكور نسبت كمتري از اشعه ماوراي بنفش را جذب مي كند. اين در حالي است كه شيشه كناري خودروهاي لكسوس بهترين عملكرد را داشته است. البته ناگفته نماند اين بررسي ها در خودروهاي مدرن و معتبر دنيا انجام شده و در ديگر خودروسازي ها به آن اهميت خاصي داده نمي شود

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.