پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

شرح خبر:

به گزارش خبرنگار اقتصاد بين الملل خبرگزاري فارس به نقل از اسپوتنيك، وزير اقتصاد عربستان اعلام كرد دولت اين كشور به دليل كسري بودجه شديد ناشي از پايين ماندن قيمت نفت، ميلياردها دلار به بخش خصوصي و كارگران خارجيبدهكار است.

اين مقام سعودي گفت: ميزان دقيق اين بدهي ها را به خاطر ندارم اما مجموع آنها ميلياردها دلار است و اين وزارت خانه در تلاش است تا به صورت روزانه برخي از آنها را تسويه كند.

روز دوشنبه يكي از بخش‌هاي دولت عربستان زير نظر جانشين ولي عهد اين كشور، اعلام كرد دولت عربستان در تلاش است تا بدهي هاي خود را تا پايان سال جاري با طلب‌كاران تسويه كند.

اين مسئله شركت هاي بزرگ سعودي نظير بن لادن و اوگر را كه به دليل عدم پرداخت معوقات خود از سوي دولت به شدت با مشكل كمبود نقدينگي در پرداخت حقوق كارگران خود مواجه هستند، تحت فشار قرار داده است.

بنا به گزارشات رسانه هاي سعودي، كاهش قيمت نفت به كاهش درآمد دولت سعودي و در نتيجه كاهش هزينه كرد دولت اين كشور در پروژه هاي عمراني منجر شده است.

در ماه دسامبر سال 2015، دولت عربستان از كسري بودجه 87 ميليارد دلاري خود خبر داد.


خبر تصادفي:
مسابقات المپيك ريو براي كارون ايران به خوبي المپيك لندن تمام نشد.واليبالست هاي ايران براي اولين بار به المپيك راه پيدا كردند و توانستند از گروه خود نيز صعود كنند.اما كيفيت بازي واليباليست هاي ايران با انتقادات شديد مواجه شد.البته مسدوميت برخي بازيكنان ايران نيز تاثير زيادي در اين افت كيفيت داشت.وزنه برداري ايران توانست دو مدال طلا كسب كند.اما بهداد سليمي كه يكي از اصلي ترين اميد هاي ايران براي كسب مدال طلا بود در كمال ناباوري و توسط داوري غلط از دور مسابقات كنار رفت

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.