پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

شرح خبر:

به گزارش خبرگزاري فارس از يزد، ولي‌الله سيف عصر امروز در حاشيه جلسه شوراي هماهنگي بانك‌هاي استان يزد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هر پروژه‌اي كه افتتاح مي‌شود بي‌ترديد يك بانك در كنار آن حضور داشته و به طور ميانگين 60 تا 70 درصد از منابع يك پروژه توسط بانك‌ها تأمين مالي مي‌شوند.

وي عنوان كرد: اين رقم در برخي پروژه‌ها به 80 و 90 درصد نيز مي‌رسد، اما در افتتاحيه‌ها هيچگاه نامي از بانكي برده نمي‌شود.

رئيس بانك مركزي در بخش ديگري از سخنان خود با تأكيد بر اينكه نظام بانكي براي پرداخت تسهيلات سرمايه در گردش و تأمين نقدينگي اهميت قائل است اما تسهيلات بايد هدفمند پرداخت شود، بيان كرد: اثربخش‌ترين نوع تسهيلات بانكي، تسهيلاتي است كه به توليدات داراي بازار فروش پرداخت مي‌شود.

سيف با بيان اينكه اكنون در برخي واحدهاي توليدي و صنعتي، محصول توليدي انبار مي‌شود و بازار فروش ندارد، عنوان كرد: ما مشكلاتي در توليد داريم كه وزارت صنعت، معدن و تجارت بايد براي آن برنامه‌ريزي كند.

وي خاطرنشان كرد: در حال حاضر در كشور ما توليد جهت‌دار نيست و لازم است اين امر ساماندهي شده و توليد صادرات‌محور شود.

رئيس بانك مركزي در بخش ديگري از سخنان خود در مورد پرداخت تسهيلات به واحدهاي داراي مشكل نقدينگي كه به عنوان تسهيلات رفع موانع توليد معروف شده است، گفت: منابع همه بانك‌ها در اين زمينه كافي است و هيچ محدوديتي وجود ندارد و در صورتي كه بانكي از پرداخت تسهيلات به دليل نبود منابع مالي سر باز مي‌زند، گزارش شود.

سيف تصريح كرد: اين اولويت تعيين شده و نبايد در پايان سال واحدي باقي بماند كه با اين تسهيلات مشكلاتش برطرف نشده باشد.

وي تاكيد كرد: نبايد واحد توليدي و صنعتي در كشور وجود داشته باشد كه مشكلش با توليد و فروش حل مي‌شده، اما از آن غفلت شده و تسهيلات مورد نياز براي رفع مشكل نقدينگي به او پرداخت نشده باشد.

رئيس كل بانك مركزي خاطرنشان كرد: مواردي نظير عدم توجيه منابع، چك برگشتي و ... در پرداخت تسهيلات رفع موانع توليد توجيه ندارد.

سيف در مورد واحدهاي ورشكسته استان يزد نيز اظهار داشت: تنها پولي كه ديگر توسط بانك امكان وصول ندارد، اقساط واحد ورشكسته است، بنابراين بايد مالي خارج از طرح را بگيرد ضمن اينكه در چنين شرايطي از استانداران انتظار همراهي داريم، چراكه سرمايه مردم در اختيار اين افراد قرار گرفته است و بايد تا حد ممكن وصول شود.

وي در مورد پرداخت تسهيلات به امر سرمايه‌گذاري بيان كرد: همه بايد دقت كنند تا تجربه‌هاي نادرست گذشته مانند بنگاه‌هاي اقتصادي زودبازده تكرار نشود.

رئيس كل بانك مركزي، يكي از رسالت‌هاي اصلي بانك‌ها براساس تعريف و تبيين نظام بانكي دنيا را تامين مالي‌هاي كوتاه مدت براي واحدهاي كوچك دانست و افزود: از ‌آنجا كه بازار سرمايه در كشور ما هنوز به بلوغ نرسيده است، در حال حاضر 90 درصد تأمين مالي‌ واحدهاي بزرگ و بلندمدت نيز توسط بانك‌ها انجام مي‌شود.

به گزارش فارس، رئيس كل بانك مركزي امروز در سفر خود به استان يزد ضمن شركت در جلسه شوراي هماهنگي بانك‌هاي استان يزد و بازديد از مركز خدمات سرمايه‌گذاري استان، در جلسه كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد يزد نيز حضور يافت.


خبر تصادفي:
پيشرفت تكنولوژي در ايران بسيار زياد شده است.ايران همگام با بازارهاي جهاني در رابطه با تكنولوژي پيش رفته و مردم ايران از تمامي امكانات جديد دنيا استفاده ميكنند.امروزه اينترنت در ايران به صورت قابل ملاحظه اي بهتر شده و كاربران ايراني نسبت به قبل اينترنت پرسرعت تري در اختيار دارند.قيمت اينترنت نيز بسيار كاهش يافته و اين باعث شده تمامي قشر هاي جامعه بتوانند از اينترنت مناسب استفاده كنند و به دنياي مجازي وصل باشند.شركت هاي زيادي نيز براي ارائه خدمات اينترنت در ايران وجود دارد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.