جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

خبر اصلي

داوود كشاورزيان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار كرد: ما يك سري اقدامات قبل از اربعين حسيني در خصوص بهسازي محورهاي منتهي به پايانه‌هاي مرزي انجام داده‌ايم.

وي گفت: در اين راستا بهسازي محورهاي منتهي به پايانه‌هاي مرزي ايران به عراق انجام‌شده و يا در حال انجام است تا وضعيت جاده‌ها اين مناطق بيش‌ازپيش بهبود يابد.

معاون وزير راه و شهرسازي بيان داشت: طبق برنامه‌ريزي و هماهنگي صورت گرفته با شركت‌هاي حمل‌ونقل مسافربري كشور، ناوگان اتوبوس‌راني به‌منظور جابجايي زائران در اين ايام آماده هستند.

به گفته وي پايانه‌هاي مرزهاي چذابه، شلمچه و مهران آماده شده، ضمن آنكه با شركت‌هاي تعاوني هماهنگي لازم را انجام داديم.

رئيس سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي تاكيد كرد: اساسا مشكلي درباره جابه‌جايي زائران در اين مناطق وجود نداريم و همه تمهيدات لازم فراهم‌شده است.

وي گفت: براي اصلاح جاده‌هاي منتهي به پايانه‌هاي مرزي هم تا جايي كه امكان داشت و شرايط اجازه مي‌داد براي اصلاح وضعيت پايانه‌ها وقت گذاشتم و كارهاي مرتبط را انجام داديم.

كشاورزيان با اشاره به اينكه در سنوات گذشته 62 درصد زائران هنگام برگشت از مرز مهران به كشور وارد مي‌شدند تصريح كرد: امسال تدابيري پيش‌بيني‌شده تا اين اتفاق نيفتد و بيشتر زائران صرفا از يك مرز خارج نشوند تا ازدحام جمعيت در مرزها نداشته باشيم.

وي بابيان اينكه مهران كشش چنين ورود و خروجي را ندارد گفت: بازگشت شمار بالاي زائران اربعين حسيني از مرز مهران باعث فشار مضاعف شده و كار را دشوار ساخته بود ازاين‌رو امسال براي استان‌ها، مرز خروجي از مناطق مرزي چذابه، شلمچه و مهران در نظر گرفته‌شده است.

رئيس سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي گفت: در اين زمينه هماهنگي‌هاي لازم با دستگاه‌هاي متولي در اين خصوص صورت گرفته است.

وي اظهار كرد: سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي همه تلاش خود را براي تسهيل جابه‌جايي زائران كربلا در اربعين انجام  مي‌دهد.

كشاورزيان همچنين از زائران اربعين خواست، تا هنگام بازگشت به كشور و مبداء سفر، ضمن رعايت قوانين ايمني، به ميزان كافي استراحت كرده و از شتاب و عجله در رانندگي نيز پرهيز كنند.


خبر تصادفي:
هواي آلوده تهران هميشه يكي از اصلي ترين موضوعات براي انتقاد بوده است.جمعيت تهران بسيار زياد شده و روز به روز نيز زياد تر ميشود.اين امر باعث شده كه نتوان تردد خود رو ها را در سطح شهر كنترل كرد و ترافيك شديد همراه با آلودگي زياد در شهر بوجود بيايد.كنترل اين مشكل سال هاست مه مورد بررسي قرار دارد اما نتيجه اي حاصل نشده و تهران همچنان يكي از شلوغ ترين و مثيف ترين شهر هاي دنيا است كه براي تنفس در اين شهر مشكلات زيادي وجود دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.