جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

خبر اصلي

رضا جيريايي امروز در حاشيه مسابقات سراسري قرآن كريم در زيباكنار به خبرنگار فارس اظهار كرد: امسال سومين سال متوالي است كه در بخش معارف در مسابقات قرآن كريم شركت مي‌كنم.

وي با بيان اينكه نحوه برگزاري اين دوره از مسابقات مناسب است، افزود: در نخستين مرحله از مسابقات بخش معارف پاسخگوي 30 پرسش بوديم.

اين فعال قرآني در حوزه معارف، با اشاره به اينكه عصر امروز دومين مرحله مسابقات كشوري معارف برگزار شد، تصريح كرد: امشب نفرات برگزيده بخش معارف كشور انتخاب مي‌شوند.

وي با اشاره به اينكه به دليل بارندگي تا حدودي تردد براي حضور در مكان مسابقه مشكل بود، خاطرنشان كرد: امروز با مساعد شدن شرايط جوي مشكل برطرف شده است.

جيريايي رقابت در بخش نهايي مسابقات معارف را تنگاتنگ خواند و يادآور شد: در معارف محفوظات و نحوه ارائه كردن مطرح است.

وي گفت: نحوه پرسش خوب بود و سري قبل پاسخ غلط و درست با چراغ روشن و خاموش ارزيابي مي‌شد كه چندان رضايت نداشتيم.

اين فعال قرآني استان مركزي با اشاره به اينكه در برگزاري مسابقات قرآني در بخش معارف طي سال‌هاي گذشته تغييراتي انجام شد، اظهار كرد: اين مسابقات حالت ثابتي نداشته است.

وي تهيه آيين‌نامه معارف را در برگزاري مسابقات تاثيرگذار دانست و متذكر شد: در زمينه معارف بايد آيين‌نامه‌اي تهيه و مسابقات براساس آن برگزار شود.

ميزباني خوب گيلان از مسابقات سراسري قرآن

يكي ديگر از فعال قرآني بخش معارف مسابقات كشوري قرآن كريم از استان لرستان نيز اظهار كرد: پيش از اين در مسابقات متعددي شركت كردم اما بايد بگويم  ميزباني گيلان در مسابقات كشوري قرآن كريم فوق‌العاده بوده است.

هادي پناهي سطح اين دوره از مسابقات را بسيار بالا دانست و گفت: به‌ويژه در رشته‌هاي قرائت و حفظ قرآن كريم شاهد برنامه‌هاي بسيار خوبي بوده‌ايم.

اين فعال قرآني با بيان اينكه مسابقات در بخش معارف با حضور 32 چهره برتر از سراسر كشور آغاز شد، تصريح كرد: پس از انجام مسابقات مقدماتي 20 نفر از اين تعداد منتخب شدند.

وي خاطرنشان كرد: در مرحله دوم از تعداد 20 نفر 10 نفر پس از پاسخگويي به پرسش‌ها انتخاب شدند و از اين تعداد مسابقات بين آنها برگزار و داوري مي‌شود.

پناهي با اشاره به اينكه در مرحله مذكور پنج نفر منتخب شدند، يادآور شد: در بين پنج نفر مسابقه برگزار مي‌شود تا نفرات نخست تا پنجم انتخاب شوند.

وي يادآور شد: معارف درباره ترجمه و تفسير لغات قرآن بود و از مجموع امتيازات نفرات برتر معرفي مي‌شوند.


خبر تصادفي:
مسابقات پارالمپيك در حالي به پايان رسيد كه مرگ دوچرخه سوار كشورمان تلخ ترين رويداد كاروان ايران و همچنين كميته بين المللي المپيك بود. آقاي گلبارنژاد  در مسير مسابقه دوچرخه سواري كوهستان در شيب تند مسير كنترل خود را از دست داد و ساعاتي پس از ورودش به بيمارستان جان خود را از دست داد. اين تلخ ترين خبر تاريخ پارالمپيك براي ايران بود. در مراسم اختتاميه يك دقيقه سكوت به احترام اين ورزشكار كشورمان همه جا را فراگرفت. همچنين پررچم كشورمان نيمه برافراشته ماند

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.