جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

شرح خبر:

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاري فارس،‌ محمد فرهادي وزير علوم در حاشيه اجلاس مشترك دانشگاه‌هاي ايران و روسيه در باغ نگارستان دانشگاه تهران در جمع خبرنگاران گفت: براي چه بايد استعفا بدهم؟ هيچ مساله‌اي مطرح نيست و چيزي ندارم كه در اين باره بگويم.

وي افزود: من و استعفا؟ چرا بايد استعفا بدهم. استعفا فقط يك شايعه است.

وزير علوم در رابطه با استيضاحش نيست اظهار داشت: قرار است در كميسيون آموزش مجلس بررسي شود و حتما به رئيس كميسيون آموزش مجلس نامه‌اي رسيده است كه وي اين مساله را مطرح مي‌كند، به هر حال آماده‌ام كه پاسخ دهم.

وي در رابطه با تغيير روساي دانشگاه‌ها نيز گفت: روساي دانشگاه فعال هستند چرا بايد تغييرشان دهيم؟ البته برخي از روسا زمان مسئوليت‌شان تمام شده يا در شرف تمام شدن است.

وزير علوم در رابطه با اقدام انجمن فارغ‌التحصيلان دانشگاه شريف در زمينه انتشار عكس سركرده گروهك منافقين در مجله فارغ‌التحصيلان گفت: انجمن فارغ‌التحصيلان طبق مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي و آيين‌نامه وزير علوم وقت در دهه‌هاي گذشته مي‌تواند در دانشگاه‌ها شكل بگيرد كه شكل‌گيري اين انجمن در دانشگاه شريف هم به همين صورت بوده است و اين انجمن مي‌توانسته براساس قانون از امكانات دانشگاه استفاده كند ولي به طور معمول انجمن‌هاي  در مسايل دانشگاه‌ها دخالتي ندارند و فقط مي‌توانند به فعاليت‌هاي علمي، آموزشي و تحقيقاتي كمك كنند.

وي خاطرنشان كرد: فعاليت انجمن‌ها به مديريت دانشگاه ارتباطي ندارد كه از سال 89، انجمن فارغ‌التحصيلات دانشگاه شريف تصميم گرفته تا هر ساله فارغ‌التحصيلاني كه 40 سال از فعاليت‌شان مي‌گذرد را گرد هم آورد. امسال هم طبق روال هر سال اين كار انجام شد و ورودي‌هاي سال 51 دور هم جمع شدند ولي متاسفانه چنين اتفاقي افتاد كه افراد ناباب در ورودي‌هاي سال 51 حضور داشتند و عكس آنها در مجله چاپ شد و يكي دو مورد اشكال ديگر هم بود كه دانشگاه قبل از برگزاري نشست متوجه شد و دستور به جمع‌آوري داد، در نشست فارغ‌التحصيلان هم تذكر داده شد و دستور تعطيلي دفتر انجمن از سوي رئيس دانشگاه صادر شد.

وزير علوم افزود: انجمن فارغ‌التحصيلان دانشگاه شريف خودشان ساختماني ساخته بودند كه بخشي از آن را هم در اختيار دانشگاه قرار داده بودند ولي پس از اين اقدام دفترشان تعطيل و خودشان به مراجع قانوني معرفي شدند، حتي چاپخانه منتشركننده نيز تحت سوال است.

فرهادي اضافه كرد: البته اين انجمن در بيانيه‌اي عذرخواهي و ابراز برائت كرده ولي در هر صورت اين مساله به دانشگاه مربوط نمي‌شود.

وزير علوم در رابطه با چگونگي برگزاري مراسم آغاز سال تحصيلي كه قرار بود در دانشگاه تهران برگزار شود، گفت: البته كمي از آغاز سال تحصيلي گذشته است ولي برنامه‌هايي در دست داريم كه اميدواريم رئيس جمهور نيز حضور يابد.

وي افزود: رئيس جمهور حتما در مراسم روز دانشجو در يكي از دانشگاه‌ها حضور مي‌يابد ولي مراسم ديگري نيز در دست داريم.

وي در رابطه با همكاري‌هاي ايران و روسيه در زمينه علمي و تحقيقاتي نيز گفت: ميز مخصوص در حوزه همكاري‌هاي بين‌المللي داريم و مركز همكاري و فناوري رازي نيز در مسكو راه‌اندازي شده است


خبر تصادفي:
پس خبر تلخ مرگ دوچرخه سوار ايران در رقابتهاي پارالمپيك ريو ر سال 2016 اين بار متاسفانه يكي از كمك داورهاي كشورمان در سانحه رانندگي جان خود را از دست داد. آقاي علي سبكتكتين كمك داور خوب كشورمان در راه برگشت به خانه پس از قضاوت بازي دو تيم دست اولي كشورمان در شهر شوشتر متاسفانه دچار سانحه رانندگي شد و جان خود را در اين رقابتها از دست داد. فدراسيون فوتبال و همچنين كميته داوران اين حادثه تلخ را به جامعه فوتبال و داوري و همچنين جامعه ورزش اصفهان و نيز خانواده ايشان تسليت عرض نمود

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.