جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

شرح خبر:

احمد فتحي مديركل اسبق آموزش و پرورش استان كرمان در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاري فارس در خصوص اتفاقات صندوق ذخيره فرهنگيان، اظهار داشت: موضوعات مطرح شده در خصوص صندوق ذخيره را مي‌توان از دو منظر مورد بررسي قرار داد.

وي با اشاره به نخستين مورد، افزود: سؤال اصلي مربوط به آنهايي است كه دست‌اندركار اصلي اين صندوق بودند و به عنوان هيأت امناي صندوق ذخيره، امين فرهنگيان بودند؛ مدير عامل اين صندوق به نوعي در فرع قرار دارد.

فتحي با بيان اينكه سؤال اصلي در موضوع صندوق ذخيره فرهنگيان بايد متوجه افراد اصلي باشد، خاطرنشان كرد: اصل قضيه اين است افرادي كه در هيأت امنا پذيرفته شده‌اند، امين جامعه فرهنگيان كشور هستند و بايد در راستاي اعتلاي اين جامعه فعاليت كنند؛ ذهن‌ها متوجه فرع قضيه نباشد تا اين غده چركين باقي نماند.

وي افزود: آنها بايد به عنوان امين جامعه فرهنگيان پاسخگوي موضوعات پيش آمده باشند تا براي افراد بعدي كه در اين صندوق فعاليت مي‌كنند، مشكلي به وجود نيايد و دوباره فردي در هيأت امنا نباشد كه مشكلات كنوني باقي بماند.

مديركل اسبق آموزش و پرورش استان كرمان با اشاره به دومين موضوع در خصوص مشكلات به وجود آمده صندوق ذخيره فرهنگيان، تصريح كرد: دومين موضوع مربوط به خود فرهنگيان هم هست؛ چرا ساكت بودند و حساس نبودند و چيزي نگفتند و چرا به عنوان يك عضو صندوق به رفتار خودتان نقد نداشتيد و پيگير موضوعات نبوديد.

فتحي با بيان اينكه فرهنگيان با توجه به اينكه فرهيخته هستند چرا گول شعارها را مي‌خورند، افزود: اگر رئيس جمهور از اتفاقات صندوق ذخيره فرهنگيان ناراحت است كه بايد باشد، چرا وزيري را معرفي نمي‌كند كه ريشه اين اتفاقات را دربياورد. اين آقايي كه معرفي كرده‌ است را دفعه قبل هم معرفي كرد و مجلس هم رأي نداد و ساختار آموزش و پرورش را نمي‌داند.

وي ادامه داد: جامعه فرهنگيان، جامعه كمي نيستند و نقش اساسي در كشور دارند، لذا با معرفي اين وزير به مجلس، به فرهنگيان جسارت مي‌شود و حق فرهنگيان نيست كه اين طور با آنها رفتار شود.

مديركل اسبق آموزش و پرورش استان كرمان با اشاره به اينكه اين موضوعات صندوق متوجه افرادي است كه مسئوليت اصلي را داشتند و آنها الزام به پاسخ گويي هستند، اظهار كرد: رسانه‌ها هم بايد افكار را به سمتي ببرند كه اين افراد نقد به خودشان داشته باشند و در رفتار آينده اين تجربه تلخ تكرار نشود.

وي افزود: چه توجيهي براي اين كوتاهي دارند و چرا ابزار نظارتي نداشتند كه نظارت كامل بر عملكرد صندوق ذخيره داشته باشند؟

فتحي با بيان اينكه آن فردي كه در هيأت امناي صندوق ذخيره فرهنگيان بود بايد بيايد و عذرخواهي كند، خاطرنشان كرد: اميدواريم اين عدد درشتي كه از فساد در صندوق ذخيره صحبت آن است به سرنوشت اتفاقات قبلي مبتلا نشود، زيرا بايد به سمت اصلاح جامعه حركت كنيم.

مديركل اسبق آموزش و پرورش استان كرمان گفت: كمترين كار اين است كه اعضاي هيأت امنا صادقانه استعفا دهند و عذرخواهي كنند يعني اين صداقت را داشته باشند بيايند و از جامعه كشور و همچنين فرهنگيان عذرخواهي كنند.


خبر تصادفي:
با شروع مهر دانشگاه ها و مدارس كشور باز شده و دوباره اين مكان ها دانش آموزان و دانشجويان زيادي رفت آمد ميكنند و به كسب علم و دانش ميپردازند.تعداد زياد دانشكاه هاي كشور باعث شده كه انگيزه براي ادامه تحصيل دانشجويان بسيار كم شود و اين نا اميدي از آينده شغلي ميل و رغبت دانشجويان را از بين برده است.از طرفي كمبود امكانات در بسياري از دانشگاه هاي كشور به چشم ميخورد.امكانات مدارس كشور نيز بسيار كم است و بايد با نگراني زياد به اين وضعيت بد كشور رسيدگي شود تا باعث كاهش دانشجو محصل در سال هاي بعد نشود

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.