جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

شرح خبر:

به گزارش خبرنگار اجتماعي خبرگزاري فارس، محمدباقر قاليباف شهردار تهران امروز در سيصد و دومين جلسه شوراي شهر تهران با بيان اينكه ۲۵۰ مأموريت داريم و لحظه‌اي درنگ در آن باعث آسيب به مردم است، گفت: در تصميم‌گيري‌ها از روز اول تأكيد من بر سه ركن شهر، شهروند و شهرداري بوده است يعني قبل از هر تصميمي، از تبعات و اثرات آن بر اين سه ركن مطلع بود.

وي با بيان اينكه در كار حساسيت وجود دارد، گفت: به شهر، شهرداري و شهروند بايد در هر تصميمي توجه شود و اگر به دنبال تحول در شهريم بايد تحول در شهرداري انجام شود.

قاليباف افزود: من از مديراني نيستم كه از گذشته گله‌اي بكنم اما لازم است در اين خصوص توضيحي دهم؛ در گذشته سيستم مالي، ثبت و بايگاني و حتي در مسايل رفاهي در شهرداري تهران نظم و انضباط درستي نبود.

وي ادامه داد: بسياري از دارايي‌هاي شهرداري مشخص نبود؛ بانك خدمات به پرسنل وجود نداشت و به طور كلي بانك اطلاعات نداشتيم.
ما تصميم گرفتيم از درون يك انضباط و برنامه‌ريزي سيستماتيك هوشمند انجام شود تا از مبدا بسياري از اتفاقات اصلاح شود.

شهردار تهران اضافه كرد: در ۸ سال گذشته همه سيستم‌هاي اتوماسيون برقرار شده و ۸ ميليون سند و مكاتبه انجام شده است يعني روزانه ۴ هزار نامه به مجموعه وارد شده است.

وي با بيان اينكه هوشمندسازي در شهرداري از شهر مهم‌تر بوده است، گفت: ۱۴۰ سيستم و خدمات در it انجام مي‌شود.

قاليباف تصريح كرد: هر اتفاق و تصميمي در شهرداري ثبت و قابل رصد است و مبارزه با فساد و عدالتخواهي يعني همين.

وي با بيان اينكه همه ثبت املاك، دريافتي و هزينه‌ها در اين سيستم ثبت مي شود، گفت: خواسته‌ام اين بود كه مجموعه شهرداري را شيشه اي كنم و الان هيچ سازماني مانند شهرداري نيست.

شهردار تهران اظهار داشت: در شهرداري حراست و بازرسي و حسابرسي داريم يعني در شهرداري اين بازرسي ها مي‌شود و به طور دقيق از عملكرد شهرداري به من گزارش مي شود.

وي ادامه داد: سازمان بازرسي كل كشور سالانه ۴۰ تيم بازرسي دوره اي به شهرداري مي فرستد ولي يكبار علت را نپرسيدم و موظف بوده ايم اسناد را در اختيارشان بگذاريم.

قاليباف گفت: در مورد اين املاك هم هيأت بازرسي با حكم مشخص براي بررسي آمد درحالي كه كمتر از يكسال از گزارش قبلي نمي گذشت.

وي تصريح كرد: اين هيأت شايد به اين نتيجه رسيده كه براي تكميل گزارش از حدود ۶۰ نفر سوال كرده پس نامه اي به من داده نشده است.

شهردار تهران اضافه كرد: نامه اي محرمانه منتشر مي شود كه در اين زمينه اول بايد از حقوق كاركنان شهرداري دفاع و اگر تخلفي است دفاع كنم.

وي با بيان اينكه هيچ خط قرمزي نداريم، گفت: واگذاري املاك به تعاوني ها براساس ماده ۴۴ قانون شهرداري ها است و براي ايجاد تسهيلات رفاهي طبق مصوبه قانون هرچه براي كاركنان دولت است براي شهرداري هم هست.

قاليباف افزود: در ماده۴۴ قانون شهرداري ها مصوب مجلس شوراي اسلامي، شهرداري را موظف كرده براي ايجاد مسايل رفاهي براي كاركنان اقدام شود؛ اين قانون عنوان كرده هر قانوني كه در خصوص مسائل رفاهي كاركنان دولت مصوب كرده شامل حال كاركنان شهرداري مي شود.
وي تأكيد كرد: در قانون ماده ۶ تبصره ۲ آيين نامه دولت شهرداري ها را به واگذاري مسكن به كاركنان به صورت انفرادي يا تعاوني مسكن مجاز دانسته است.

شهردار تهران گفت: مستندات قانوني براي كمك به مسكن كاركنان وجود داشت. بر همين اساس در ستاد ساماندهي مسكن ۱۱۴ تعاوني شكل گرفته و بيش از ۲۷ هزار نفر از كاركنان مي توانستند در اين تعاوني ها حضور داشته باشند.

وي تصريح كرد: بنده هميشه به كاركنان شهرداري اعلام كرده ام كه بنده مكلف به رعايت عدالت و شما مكلف به رعايت قناعت هستيد تا مشكلات معيشتي رفع شود.

قاليباف با بيان اينكه يكي از افتخارات مديريت شهري اين است كه همانطور كه به فكر كاركنان خود بود، به فكر مردم بود، گفت: ۳۰۰۰ متر بافت فرسوده در تهران داريم. به اين نتيجه رسيديم همزمان با ارائه تخفيف ۵۰ درصدي به ساكنان بافت فرسوده بدهيم.

وي افزود: در حال حاضر ۱۰۰ درصد تسهيلات بافت فرسوده رايگان است و الان حق انشعابات آب و برق و فاضلاب بافت فرسوده را مي دهيم و جريمه هاي گذشته آن بخشيده مي شود.
شهردار تهران با بيان اينكه در حال حاضر رشد نوسازي بافت فرسوده درتهران ۳۴ درصد است، گفت: در نامه سازمان بازرسي كشور نوشته شده بود اقدامات سوء به حيف و ميل اموال شده است؛ اين نامه يكي از كاركنان بازرسي براي جمع آوري اطلاعات است.

وي اضافه كرد: در آن نامه آمده بود يك ميليون و ۱۰۰ هزار متر مربع ضربدر ۲ ميليون عددش هرچقدر مي شود، اختلاس انجام شده است. در واقع اين استدلال آن كارمند سازمان بازرسي بود كه براي ۶۰ نفر ارسال شد و ايجاد نگراني كرد؛ اصلا رقم ۲۲۰۰ ميلياردي وجود خارجي ندارد.

قاليباف با بيان اينكه هيچكدام از اعضاي شوراي شهر از امتياز مسكن و واگذاري كه به بقيه داده شده برخوردار نشدند، تصريح كرد: يك نفر آقاي ساعي است كه عضو تعاوني نبوده بلكه در قهرماني المپيك ۲۰۰۸ ، شورا تصميم گرفت واحد آپارتماني هديه بدهد و عضو ديگر آقاي پيرهادي است كه ۱۵ ساله كارمند شهرداري است و مانند بقيه عضو تعاوني بوده كه البته واحدي كه گرفته هم وقفي از آب درآمد!

وي با بيان اينكه پيرهادي بابت كارش در بسيج شهرداري پولي نمي‌گيرد، گفت: اگر خانم آباد هم به عنوان آزاده و جانباز از امتبازات قانون ايثارگري براي مسكن استفاده مي‌كرد مانعي نبود ولي نكرد.

شهردار تهران تصريح كرد: چرا دادستاني كه موضوع را بررسي كرده است، موضوع را به دادستاني تهران ارجاع كرده است؟

وي افزود: رسانه‌ها و مطبوعات ابزار امر به معروف و نهي از منكر هستند و بايد دقت شود كه در اين كار و رسالت تهمتي به فردي زده نشود.

قاليباف ادامه داد: دادستان حق دارد كه اگر ظلمي به فردي شده ورود پيدا كند؛ دادستان كل دادگاه ندارد و مدعي العموم است. گزارش اوليه دادستان نشان داد كه جرم و تخلفي نبوده و اشكال شكلي نبوده و آن ميزان مواردي كه اشكال شكلي دارد و كمتر از يك درصد است به دادستان تهران ارجاع داده شد تا رسيدگي قانوني شود.

وي تأكيد كرد: بنده در طول 37 سال خدمت در شهرداري حتي يك بار هم از اين امتياز مسكن در هيچ نهادي استفاده نكردم.

شهردار تهران گفت: از مردم عذرخواهي مي‌كنم كه تا زمان اعلام گزارش دادستان، آزرده خاطر شدند؛ مردم تهران بدانند كه جرم و تخلفي صورت نگرفته است.

وي با بيان اينكه از قوه قضائيه براي رسيدگي به اين مسئله تشكر مي كنم، گفت: من از رسانه‌ها تشكر مي كنم كه در انعكاس اخبار دقت داشتند اما رسانه‌هاي معاند خارج از كشور جو سازي كردند.

قاليباف افزود: از اعضاي شوراي شهر تشكر مي كنم كه صبورانه صبر كردند به ويژه در مورد برخي از اعضاي شوراي شهر كه تهمت به آنها زده شد؛ هرچند اين موضوع براي ما سخت بود اما اين جوسازي براي ما تهديد نبود، يك فرصت بود براي بهبود امور.


خبر تصادفي:
هواي آلوده تهران هميشه يكي از اصلي ترين موضوعات براي انتقاد بوده است.جمعيت تهران بسيار زياد شده و روز به روز نيز زياد تر ميشود.اين امر باعث شده كه نتوان تردد خود رو ها را در سطح شهر كنترل كرد و ترافيك شديد همراه با آلودگي زياد در شهر بوجود بيايد.كنترل اين مشكل سال هاست مه مورد بررسي قرار دارد اما نتيجه اي حاصل نشده و تهران همچنان يكي از شلوغ ترين و مثيف ترين شهر هاي دنيا است كه براي تنفس در اين شهر مشكلات زيادي وجود دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.