جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳


خبر اختصاصي:
ادعاي يك موسسه تحقيقاتي در لس آجلس واقع در كشور آمريكا گوياي اين است كه راننندگان اتومبيلهاي بنز و bmw بيشتر از ساير رانندگان در معرض سرطان چشم قرار دارند. اين موسسه تحقيقات خود را روي 29 اتومبيل و از 15 شركت توليد اتومبيل معتبر دنيا انجام داد و مشخص شد شيشه هاي كناري اتومبيل هاي مذكور نسبت كمتري از اشعه ماوراي بنفش را جذب مي كند. اين در حالي است كه شيشه كناري خودروهاي لكسوس بهترين عملكرد را داشته است. البته ناگفته نماند اين بررسي ها در خودروهاي مدرن و معتبر دنيا انجام شده و در ديگر خودروسازي ها به آن اهميت خاصي داده نمي شود

خبر اصلي

به گزارش خبرگزاري فارس از همدان، عليرضا آزموده اردلان صبح امروز در حاشيه بازديد از پروژه عكسبرداري هوايي همدان در جمع خبرنگاران با بيان اينكه تقاضا براي تصويربرداري و عكسبرداري در كشور زياد است، اظهاز كرد: عكسبرداري هوايي، سريع‌ترين و بهينه‌ترين شيوه در اين زمينه است.

وي با بيان اينكه كل كشور متقاضي تصويربرداري هوايي هستند، افزود: به غير از مواقعي مانند زمان نامناسب و يا بارندگي كه امكان تصويربرداري نيست، در بقيه روزهاي سال مشغول تصويربرداري هستيم.

رئيس سازمان نقشه‌برداري كشور با بيان اينكه در استان همدان نيز با توجه به اهميت آن در بخش كشاورزي، گردشگري و توريستي تصميم به تصويربرداري گرفتيم، بيان كرد: در سايه اين قدامات، ثمرات سازنده‌اي از اطلاعات محيطي به دست مي‌آيد.

وي از انجام 60 ساعت پرواز مفيد براي عكس‌برداري از همدان خبر داد و افزود: هر ساعت تصويربرداري 10 ميليون تومان هزينه دارد كه در كل براي عكس‌برداري و تبديل آن به نقشه يك ميليارد تومان اعتبار نياز داريم.

آزموده اردلان با بيان اينكه تاكنون كشور سه بار مورد عكس‌برداري و نقشه‌برداري قرار گرفته است، افزود: بايد نقشه‌ها دائم به روز شوند.

وي با بيان اينكه از ابتداي سال تاكنون 400 ساعت پرواز براي عكسبرداري در كشور انجام شده است، گفت: اميد است اين ميزان تا پايان سال به 900 ساعت پرواز با يك هواپيما برسد.

رئيس سازمان نقشه‌برداري كشور با بيان اينكه پنج هواپيما در اختيار سازمان نقشه‌برداري كشور است، افزود: به سبب نبود قطعات در دوران تحريم، چهار فروند از آنها فعال نيستند.

وي با بيان اينكه با بيان اينكه از اين پنج فروند هواپيما يكي فعال است كه به زودي يكي ديگر به آنها اضافه مي‌شود، بيان كرد: اين تعداد هواپيما پاسخگوي نياز ما نيست.

آزموده اردلان اظهار كرد: در تلاشيم بعد از باز شدن ارتباطات بين‌المللي، در راه‌اندازي هواپيماها اقدامات مثبتي انجام دهيم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.