جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

شرح خبر:

به گزارش گروه سياست خارجي خبرگزاري فارس، سيد كاظم سجادي سفير جمهوري اسلامي ايران در ايروان در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ارمني شبكه پارس تودي با اعلام خبر انتقال چهار زنداني ايراني در ارمنستان به داخل كشور گفت:در پي تلاش‌هاي سفارت جمهوري اسلامي ايران در ارمنستان، وزارت دادگستري اين كشور با انتقال چهار تن از زندانيان ايراني در زندان ارمنستان به ايران موافقت كرد.

وي افزود:قرار است در تاريخ 19 آبان ماه اين زندانيان در مرز نوردوز به مقامات ايراني تحويل داده شوند.

از ابتداي سال جاري اين دومين گروه از زندانيان ايراني هستند كه به ايران منتقل مي‌شوند.

سجادي در ادامه با اشاره به ديدارهاي اخير خود با نخست‌وزير و وزيران جديد انرژي و منابع طبيعي ارمنستان، دارايي، حمل و نقل و اقتصاد گفت: احداث خط سوم انتقال برق ايران-ارمنستان،اتصال شبكه برق ايران به روسيه و گرجستان از طريق ارمنستان، صادرات گاز ايران به اروپا از طريق اين كشور، احداث نيروگاه‌هاي بادي در ارمنستان و توسعه همكاري‌ها در حوزه معادن و همچنين حل مشكلات گمركي و مالياتي فعالان اقتصادي ايراني بخشي از موضوعاتي بود كه در اين ديدارها بررسي شد.

وي افزود:در اين ملاقات‌ها همچنين درباره موضوعاتي كه قرار است در نشست آتي چهاردهمين كميسيون مشترك اقتصادي ايران و ارمنستان در آذرماه امسال در تهران بررسي شود به بحث و تبادل نظر پرداختيم.

سفير ايران تصريح كرد:در اين ديدارها ما با اشاره به اين كه به‌ رغم روابط سياسي بسيار خوب بين ايران و ارمنستان، روابط اقتصادي و تجاري آنها در جايگاه شايسته و مناسبي قرار ندارد بر ارتقاي روابط اقتصادي دو كشور تاكيد شد.


خبر تصادفي:
چندي پيش apple از پرچمدار جديد خود در سال 2016 رونمايي كرد. آيفون 7 محصول جديد كمپاني اپل مي باشد كه يكي از قدرتمندترين گوشيهاي بازار مي باشد. در اين گوشي نسبت به نسخه قبلي تغييراتي جزيي شاهد هستيم. اين گوشي هنوز وارد بازار نشده محبوبيت بسياري بدست آورده است. البته عرضه آن در بازارهاي خارجي رسما آغاز شده است اما در بازار ايران شروع رسمي نداشته و به همين دليل قيمت آن بسيار نجومي و بالاست. در حال حاضر قيمت هر آيفن 7 در ايران چيزي حدود 7 ميليون تومان است. پرچمدار جديد اپل زماني رونمايي شد كه يكي از جدي ترين رقيبانش در بازار تلفن همراه در آخرين پرچمدار خود شاهد مشكلات جدي بوده است و اين گوشي ها هنگام شارژ دچار حريق مي شوند

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.