جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

شرح خبر:

احمدعلي مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در كرمان با گراميداشت ياد و خاطره حجت‌الاسلام جعفر شجوني عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي اظهار داشت: مرحوم حجت‌الاسلام جعفر شجوني را از بدو پيروزي انقلاب اسلامي مي‌شناسم و ارادت خاصي به ايشان دارم.

وي بيان داشت: شجوني عضو جامعه روحانيت مبارز و دبيركل اسبق جامعه وعاظ تهران و همچنين عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي بودند.

مقدم افزود: ايشان از مبارزان قبل از انقلاب بودند به طوري كه خودشان مي‌فرمودند در سال 1331 كه در قم با تعداد زيادي از همراهان  عليه حزب توده ميتينگ مبارزاتي برگزار كرده بودند از همان موقع با حضرت امام خميني (ره) بودند و مبارزه را آغاز كردند.

وي ادامه داد: شجوني مردي مبارز و جدي و در مبارزه خيلي سخت‌كوش بود و هر بار كه توسط نيروهاي ساواك دستگير مي‌شد، پس از آزادي مجدد پرتلاش‌تر از قبل به مبارزه مي‌پرداخت به همين لحاظ ايشان 25 نوبت بازداشت و زندان طاغوت رفتند.

دبير جبهه پيروان خط امام و رهبري استان كرمان ابراز داشت: ايشان چند نوبت ممنوع‌المنبر شدند، جديت و مقاومت و سخت كوشي ايشان در مبارزه و انجام وظيفه زبان زد است.

وي ادامه داد: مرحوم شجوني از همراهان شهيد نواب صفوي بود و از زمان مبارزات حضرت امام خميني (ره) تا پيروزي انقلاب اسلامي در مبارزات و روشنگري نقش به سزايي داشتند.

مقدم گفت: مرحوم شجوني تاريخ زنده مبارزات انقلاب اسلامي از زمان شهيد نواب صفوي و بالاخص دوران مبارزات حضرت امام خميني (ره) بود، او گاهي در سخنراني‌ها خاطراتي را بيان مي‌فرمودند كه براي نسل جوان بي‌نهايت موثر و مفيد بود از دوران زندان‌هايي كه رفته بود، خاطراتي را بيان مي‌كرد كه براي نسل بعد از انقلاب خيلي جالب و مفيد بود.

وي ابراز داشت: مرحوم شجوني از صراحت لهجه و جسارت و شهامت بي‌نظيري برخوردار بود با سخنراني‌هاي روشنگرانه خود در سراسر كشور در پيروزي انقلاب اسلامي نقش به سزايي داشته و پس از پيروزي انقلاب يك روحاني شجاع و قوي و از ولايتمداران راستين حضرت امام خميني (ره) و حضرت امام خامنه‌اي بود.

مقدم افزود: شجوني در اعلام مواضع قوي و صريح اصولگرايي خود طي مبارزه و پس از آن تا لحظه آخر حيات خود كوتاه نيامد و تا پايان عمر بابركت خودش غير از راه و خط ولايت هيچ راهي را نمي‌شناخت به همين اعتقاد در مواضع خود كوچك‌ترين انحرافي نداشت و از هيچ تهديدي هم واهمه و ترس به دل راه نمي‌داد.

وي تصريح كرد: او در قيام خونين 15 خرداد حضور داشت و از نزديك جنايت‌ها و خيانت‌هاي رژيم سفاك پهلوي را ديده و به كرات آن سفاكي‌هاي رژيم پهلوي را بازگو مي‌كرد.

دبير حزب موتلفه اسلامي استان كرمان بيان داشت: مرحوم شجوني نخستين نماينده مردم كرج در دوره اول مجلس شوراي اسلامي بود كه در مجلس هم خوب درخشيد و بنده خاطرات زيادي از ايشان دارم در دوره كمي كه در مجلس اول بود و از همان موقع ايشان را مي‌شناختم.

وي عنوان كرد: ايشان هر موقع موارد خلاف و يا ناحق را مشاهده مي‌كرد، بلافاصله بي‌پرده و شفاف و با شهامت وصف‌ناپذير اعلام مواضع مي‌كرد و از هيچ چيز و هيچ كس غير از خدا نمي‌ترسيد.

مقدم گفت: از شهامت مرحوم شجوني در دفاع از ولايت و انقلاب و مواضع اصولگرايي هر چه بگويم كم گفته‌ام، او مرشد راستين انقلاب و ولايت بود.

وي گفت: ايشان قبل و بعد از انقلاب تقريبا مي‌توان گفت به تمام‌ شهرهاي كشور سفر كرده و سخنراني داشته است، لذا تمام كشور ايشان را مي‌شناسند و خاطرات زيادي از سخنراني‌هاي پرجوش و خروش ايشان ياد مي‌كنند.

مقدم تصريح كرد: مثلا در كرمان و شهرهاي استان كرمان پاي سخنراني‌هاي ايشان جمعيت انبوهي شركت و هميشه از سخنراني‌هاي ايشان ياد مي‌كنند، زيرا سخنراني‌هاي ايشان با آن بيان خوش و صراحت لهجه و از طرفي اخلاق محمدي براي مستمعان اصلا خسته كننده نبود به همين لحاظ بايد گفت با ارتحال ايشان تمام شهرهاي ايران عزادار است.


خبر تصادفي:
ادعاي يك موسسه تحقيقاتي در لس آجلس واقع در كشور آمريكا گوياي اين است كه راننندگان اتومبيلهاي بنز و bmw بيشتر از ساير رانندگان در معرض سرطان چشم قرار دارند. اين موسسه تحقيقات خود را روي 29 اتومبيل و از 15 شركت توليد اتومبيل معتبر دنيا انجام داد و مشخص شد شيشه هاي كناري اتومبيل هاي مذكور نسبت كمتري از اشعه ماوراي بنفش را جذب مي كند. اين در حالي است كه شيشه كناري خودروهاي لكسوس بهترين عملكرد را داشته است. البته ناگفته نماند اين بررسي ها در خودروهاي مدرن و معتبر دنيا انجام شده و در ديگر خودروسازي ها به آن اهميت خاصي داده نمي شود

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.