جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

شرح خبر:

احمد اميرآبادي نماينده مردم قم و عضو هيأت رئيسه مجلس شوراي اسلامي در حاشيه بازديد از غرفه باشگاه خبري توانا در نمايشگاه مطبوعات در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس، اظهار داشت: دولت برنامه‌اي به مجلس ارسال نكرده است و در واقع احكام مورد نياز براي تدوين برنامه ششم توسعه را تقديم پارلمان كرده است.

*در حال نگارش لايحه برنامه ششم توسعه در تلفيق هستيم

وي افزود: ما الان در حال برنامه‌نويسي در كميسيون تلفيق هستيم. يعني كاري كه بايد دولت انجام مي‌داد را ما انجام مي‌دهيم، به همين جهت رسيدگي به برنامه ششم در مجلس قدري هم زمان برده است و ما نگرانيم زمان از آن مهلت قانوني‌مان بگذرد، ما بايد مباحث پنج سال آينده كشور را در لايحه برنامه ششم بياوريم و بودجه‌هاي سنواتي را بتوانيم بر اساس قانون برنامه ششم تدوين كنيم تا ان‌شاءالله كشور به جايي برسد.

اميرآبادي با بيان اينكه به همين دليل امروز كار كميسيون تلفيق بسيار كار سنگيني است،‌ تصريح كرد: برخي از نمايندگان عضو كميسيون تلفيق نيز سال اولي است كه در پارلمان حضور دارند، در عين حال كه تخصص و تجربه‌هاي لازم را در رشته خودشان دارند، اما مباحث مربوط به برنامه‌نويسي در داخل مجلس فنون خاص خودش را دارد، روند بررسي برنامه ششم در كميسيون تلفيق از پيشرفت خوبي برخوردار است.

*اوايل آذرماه لايحه برنامه ششم به صحن علني مجلس مي‌آيد

وي با بيان اينكه اميدواريم طي دو هفته آينده يعني اوايل آذرماه گزارش كميسيون تلفيق درباره لايحه برنامه ششم توسعه تقديم صحن علني شود، ادامه داد: با توجه به اينكه بايد در ابتدا قانون برنامه ششم را به تصويب برسانيم و سپس بودجه سال 96 را بررسي و مصوب كنيم و لذا تلاش خواهيم كرد هر چه سريعتر لايحه برنامه ششم در صحن علني مورد بررسي قرار گرفته و نهايي شود.

*فراكسيون ولايت از ابتدا با محوريت لاريجاني تشكيل شد

اين عضو هيأت رئيسه مجلس در ادامه اين گفت‌وگو به بيان نكاتي درباره فراكسيون‌هاي ولايت و مستقلان ولايي پرداخت و اظهار داشت: فراكسيون ولايت در ابتداي آغاز به كار مجلس دهم با محوريت آقاي لاريجاني شكل گرفت، رياست فراكسيون بر عهده ايشان گذاشته شد و نام فراكسيون را هم آقاي لاريجاني انتخاب كردند اما اعضاي فراكسيون ولايت از دو طيف بودند، يكسري از نمايندگان كساني بودند كه بيشتر طرفداران دولت بودند و برخي از نمايندگان هم اصولگراياني بودند كه با پرچم اصولگرايي وارد پارلمان شده بودند.

*35 عضو شوراي مركزي فراكسيون‌هاي ولايت و مستقلان ولايي انتخاب مي‌شوند

وي با بيان اينكه بر اساس ثبت‌نام انجام شده 130 نفر در فراكسيون اصولگرايان ثبت‌نام كردند كه آقاي حاجي‌بابايي موقتا اداره اين فراكسيون را بر عهده دارد، تأكيد كرد: پيش‌نويس اساسنامه تقريباً آماده شده و به زودي تشكيل جلسه خواهيم داد، شوراي مركزي هم انتخاب خواهند شد به اين شكل كه 17 نفر از فراكسيون اصولگرايان ولايت و 17 نفر از فراكسيون مستقلان ولايي يعني 34 نفر و همچنين آقاي لاريجاني هم عضو شوراي مركزي خواهد بود، در مجموع 35 نفر عضو شوراي مركزي فراكسيون ولايت از دو فراكسيون خواهند بود.

*دولت با تغيير 3 وزير به دنبال بمب انتخاباتي در كشور بود

اميرآبادي همچنين با اشاره به رأي‌آوري هر سه وزير پيشنهادي در صحن علني، تصريح كرد: برخي تصور مي‌كنند رأي مجلس به هر سه وزير در واقع رأي اصلاح‌طلبي بوده است در حاليكه اينطور نيست،‌ اين در واقع رأي به وزرا براي مسئوليت 6 ماهه حالا مقداري كمتر يا بيشتر بود، به علاوه اينكه مجلس با اين رأي بهانه را از دولت گرفت چون دولت مي‌خواست با تغيير سه وزير فرهنگي و اجتماعي، بمبي را در كشور براي انتخابات سال آينده منفجر كند اما من فكر مي‌كنم با تغيير اين سه وزير حتي يك ترقه هم منفجر نشد.

*مجلس با رأي به هر 3 وزير بهانه را از دولت گرفت

اين عضو هيأت رئيسه مجلس همچنين يادآور شد: تحليل ما از سه وزير رأي آورده در مجلس اين است كه نمايندگان مي‌خواستند با اين رأي بهانه را از دولت بگيرند، چون اين دولت به راحتي تمام مشكلات را گردن ديگران مي‌اندازد و در اين زمينه نمره بيست دارد.

*دولت به جاي ارائه خدمات به كشور بيشتر به دنبال بهانه‌جويي است

وي با بيان اينكه دولت به جاي اينكه يكسري خدماتي را به مردم ارائه دهد، بيشتر دنبال بهانه‌جويي است, گفت: ما براي اينكه اين بهانه‌ها گرفته شود به هر سه وزير رأي داديم، فراكسيون اميد از ابتدا اعلام كرده بود كه به هر سه وزير رأي مي‌دهد اما در كل فضاي مجلس اينگونه است كه نمايندگان به خاطر اينكه مي‌خواهند به دولت كمك كنند تا امور كشور را راه بيندازد به وزرا رأي مي‌دهند، يا حتي برخي از نمايندگان با خود وزراي پيشنهادي ارتباطاتي مي‌گيرند و به آنها رأي مي‌دهند.

اميرآبادي اضافه كرد: فراكسيون ولايت در زمينه رأي‌دهي به وزراي پيشنهادي از انسجام لازم برخوردار نبود يعني بنا نداشت انسجام لازم را داشته باشد چون صبح روز رأي‌دهي هم كه فراكسيون تشكيل جلسه داد، جمع‌بندي نداشتيم كه به كدام وزير رأي دهيم و به كدام وزير رأي ندهيم.

نماينده قم در مجلس خاطرنشان كرد: اگر در مجلس آن روز نه مخالفي و نه موافقي صحبت نمي‌كردند، يكي از وزرا قطعا رأي نمي‌آوردند.

*«فساد» بزرگ و كوچك و اصللاح‌طلبي و اصولگرايي ندارد

اين عضو هيأت رئيسه مجلس در بخش پاياني گفت‌وگوي خود با فارس، با اشاره به فساد صندوق ذخيره فرهنگيان و معوقه خواندن اين فساد توسط رئيس‌جمهور، توضيح داد: فساد بزرگ و كوچك ندارد و بايد با آن برخورد شود. فساد اصلاح‌طلب و اصولگرا نمي‌شناسد، ما بايد با فساد مبارزه كنيم.

وي اضافه كرد: آقاي قاليباف شخصا خودش درباره مسائل مطرح شده در مورد شهرداري تهران پاي كار آمد و خواست كه اين موضوع پيگيري شود و خودش درخواست كرد و ما در سازمان مردم‌نهاد ديده‌بان شفافيت و عدالت اين موضوع را بررسي كرديم، ما در اين سازمان همگي اصولگرا هستيم و موضوعات پيش‌ آمده در شهرداري تهران كه مربوط به آقاي قاليباف كه خود او هم اصولگراست را مورد رسيدگي قرار داديم.

اميرآبادي با بيان اينكه فساد، فساد است و ما تعارف نداريم،‌گفت: خود آقاي قاليباف، همسر و فرزندانش و بستگان درجه يك وي، هيچ كدام هيچ استفاده‌اي نكردند و ما پس از بررسي به اين نتيجه رسيديم. اگر اصلاح‌طلبان هم فساد كنند، وارد بررسي آن مي‌شويم چرا كه بايد با فساد مبارزه شود.

 وي ادامه داد: وقتي 30 نفر هشت هزار ميليارد تومان مي‌گيرند و پس نمي‌دهند، فرقي نمي‌كند نام آن را چه چيزي بگذاريم، اسم مهم نيست بلكه فسادي كه صورت گرفته مهم است و بايد با آن مبارزه شود، امروز هشت هزار ميليارد تومان از صندوق ذخيره فرهنگيان كه متعلق به بانك سرمايه بوده است، برده‌اند و نمي‌آورند.

*نامگذاري فسادهاي اقتصادي جناحي و حزبي صورت مي‌گيرد

اميرآبادي در پايان خاطرنشان كرد: اين بازي كردن با الفاظ است كه آقاي رئيس جمهور بگويد نام آن اختلاس نيست بلكه نامش معوقه است، تفاوتي نمي‌كند نام آن را چه چيزي بگذارند، به نظر مي‌رسد وقتي فسادي در جناح و حزب مقابل صورت مي‌گيرد عده‌اي نام آن را اختلاس مي‌گذارند اما زماني كه فسادي در جناح خودشان انجام مي‌شود، مثلا مي‌گويند «معوقه»؛ مردم متوجه مي‌شوند كه ما در حال بازي كردن با الفاظ هستيم، ما براي حفظ و قوام نظام، با فساد در هر مرتبه و هر مكاني و هر جايگاهي بايد مبارزه كنيم.


خبر تصادفي:
خبر هاي بروز دنيا براي تمامي سنين در اين سايت موجود است.شما بازديدكنندگان محترم ميتوانيد روزانه خبر هاي زياد و مهم را در اين سايت بخوانيد و از اخبار روز دنيا با خبر شويد.كافي است فقط در اين وب سايت گردش كنيد و در تمامي موارد اين وب سايت جستجوي لازم را انجام دهيد.خبر هاي سياسي در اين سايت شامل خبر هاي دولت يازدهم و عملكرد آن ها در اين دوره است كه بايد بررسي هاي دقيقي در اين زمينه انجام شود.عملكرد اين دولت مثبت بوده و در بخش برجام كار هاي زيادي انجام شده كه شايسته تقدير و تشكر است

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.