جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳


خبر اختصاصي:
مسابقات پارالمپيك در حالي به پايان رسيد كه مرگ دوچرخه سوار كشورمان تلخ ترين رويداد كاروان ايران و همچنين كميته بين المللي المپيك بود. آقاي گلبارنژاد  در مسير مسابقه دوچرخه سواري كوهستان در شيب تند مسير كنترل خود را از دست داد و ساعاتي پس از ورودش به بيمارستان جان خود را از دست داد. اين تلخ ترين خبر تاريخ پارالمپيك براي ايران بود. در مراسم اختتاميه يك دقيقه سكوت به احترام اين ورزشكار كشورمان همه جا را فراگرفت. همچنين پررچم كشورمان نيمه برافراشته ماند

خبر اصي
به گزارش خبرگزاري فارس از يزد، آيت‌الله محمدرضا ناصري عصر امروز در آيين رونمايي از اثر معرق هنرمند يزدي به تشريح فلسفه قيام سيدالشهدا(ع) پرداخت و اظهار داشت: بنابر كلام صريح رسول گرامي اسلام امام حسين(ع) نجات بخش بشريت است.

وي با بيان اينكه قيام اباعبدالله(ع) نيز براي نجات بشر بود نه كسب سلطنت و خلافت ادامه داد: همانگونه كه خود سيدالشهدا(ع) فرمودند براي اصلاح امت جدش قيام كرد و طالب دنيا و خلافت دنيا نبود.

نماينده ولي فقيه در استان يكي از ابعاد قيام حضرت را توجه به دين برشمرد و اضافه كرد: رعايت عدالت و توجه به دين يكي از فلسفه‌هاي قيام بود كه اقامه نماز اول وقت در روز عاشورا نيز از همين ديدگاه برگرفته شده است.

وي با بيان اينكه اگر در جامعه اسلامي به نماز بي‌توجهي شود ساير ابعاد نيز مورد توجه نخواهد بود گفت: برپايي نماز در روز عاشورا يعني ارتباط با خدا و اگر امروز در جامعه اسلامي به اين موارد توجه نشود بزرگ‌ترين مصيبت در جامعه اسلامي است.

‌آيت‌الله ناصري با اشاره به تلاش و فرهنگ‌سازي دشمن براي جوانان در دوري از دين و نماز و خداوند عنوان كرد: دشمن هدفي جز دوري جوانان از آرمان‌هاي سيدالشهداء و قيام آن حضرت ندارد و برگزاري مراسم‌هاي اين دهه را نيز نشانه گرفته است.

وي با تاكيد بر اينكه دشمن در تلاش است تا ما را نسبت به ارزش‌هاي جامعه بي‌تفاوت كند بيان داشت: هدفي كه در پس اين اقدامات دشمن نهفته است چيزي جز تحميل عقايد پوچ و توخالي خود بر جامعه اسلامي نيست و مي‌خواهد با بي‌تفاوتي نسبت به حق و باطل، مشكلات متعددي را دامن‌گير مسلمانان كند.

امام جمعه يزد با اشاره به احياي امر به معروف و نهي از منكر در جامعه به عنوان اهداف قيام سيدالشهداء گفت: مومن نبايد نسبت به ظلم و ستمي كه بر وي روا مي‌شود سكوت كند چراكه اين خواسته استكبار است و در جامعه‌اي كه ائمه اطهار الگوي آن هستند چنين بي‌تفاوتي پذيرفته نيست.

وي با اشاره به اهميت هدايت و راهنمايي در جامعه اسلامي اظهار داشت: حضرت سيدالشهداء با قيام خود در برابر ظلم و ستمي كه خليفه نابكار بني‌اميه بر مردم مسمان روا داشت و دروغي كه به مردم مي‌گفت سكوت در برابر ظلم را ناصحيح دانست.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.