جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳


خبر اختصاصي:
چندي پيش apple از پرچمدار جديد خود در سال 2016 رونمايي كرد. آيفون 7 محصول جديد كمپاني اپل مي باشد كه يكي از قدرتمندترين گوشيهاي بازار مي باشد. در اين گوشي نسبت به نسخه قبلي تغييراتي جزيي شاهد هستيم. اين گوشي هنوز وارد بازار نشده محبوبيت بسياري بدست آورده است. البته عرضه آن در بازارهاي خارجي رسما آغاز شده است اما در بازار ايران شروع رسمي نداشته و به همين دليل قيمت آن بسيار نجومي و بالاست. در حال حاضر قيمت هر آيفن 7 در ايران چيزي حدود 7 ميليون تومان است. پرچمدار جديد اپل زماني رونمايي شد كه يكي از جدي ترين رقيبانش در بازار تلفن همراه در آخرين پرچمدار خود شاهد مشكلات جدي بوده است و اين گوشي ها هنگام شارژ دچار حريق مي شوند

خبر اصلي

به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، فرحناز قلاسي ظهر امروز در نشست خبري خود با اصحاب رسانه به مناسبت روز جهاني استاندارد در سالن اجتماعات اين اداره كل با اشاره به اينكه تاكنون 27 هزار استاندارد در سازمان ملي استاندارد تأييدشده است اظهار داشت: امسال 50 نوع از اين استانداردها براي خراسان رضوي بايد در نظر گرفته شود كه تاكنون 30 مورد از آن انجام‌شده است.

وي از تدوين استانداردهاي بين‌المللي در خراسان رضوي براي نخستين بار خبر داد و گفت: 14 كشور اين نوع استاندارد را در نظر مي‌گيرند كه براي سه ادويه همچون جعفري و شيويد خشك و آيين كار فرآوري زعفران استفاده مي‌شود.

معاون استانداردسازي و آموزش اداره كل استاندارد خراسان رضوي با اشاره به تأييد 158 آزمايشگاه خصوصي توسط اين اداره كل گفت: 15 درصد از آزمايشگاه‌هاي تعيين ميزان استاندارد كشور به خراسان رضوي اختصاص دارد و علاوه بر اين بر اساس ارزيابي‌هاي مستمر از آزمايشگاه‌هاي مذكور، پنج آزمايشگاه به حالت تعليق و 17 آزمايشگاه نيز تأييد صلاحيت شده‌اند.

قلاسي با اشاره به تأييد 10 شركت بازرسي كالا در خراسان رضوي بيان كرد: شركت‌هاي بازرسي فني نيز شامل بازرسي جوش، آسانسورها، دستگاه‌هاي پخت نان و شهربازي‌ها است.

وي گفت: در 6 ماهه نخست امسال، 17 هزار و 800 ساعت دوره آموزشي كنترل كيفيت براي مديران و 354 ساعت آموزش براي كارشناسان گذاشته‌شده و ارائه آموزش به دانشجويان دانشگاه‌ها نيز ازجمله برنامه‌هاي آينده سازمان استاندارد است.

معاون استانداردسازي و آموزش اداره كل استاندارد خراسان رضوي در خصوص آب‌ليموي تقلبي در سال‌هاي اخير بيان كرد: با توجه به تدوين تجديدنظر استاندارد آب‌ليمو ترش، در نمونه‌برداري‌هاي انجام‌شده، درصد اصالت آب‌ليمو افزايش پيداكرده است.

در ادامه اين نشست، معاون ارزيابي و انطباق اداره كل استاندارد خراسان رضوي، از صدور 170 پروانه جديد در 6 ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: تمديد اعتبار  776 پروانه، ابطال 160 پروانه، بازرسي از بيش از 2 هزار و 800 واحد توليدي و بيش از 4 هزار و 500 مراكز عرضه ازجمله اقدامات اين اداره در سال 95 محسوب مي‌شود.

حامد محمدي با اشاره به راه‌اندازي طرح  اجراي هماهنگ استانداردها براي كنترل و بازرسي‌ها در عرضه بيان كرد: حدود يك هزار قلم كالا و خدمت در كشور مشمول استاندارد اجباري بوده و در 6  ماهه نخست امسال يك هزار و 100 اخطار و تذكر به واحدهاي توليدي داده‌شده است.

وي افزود: حدود 60 مجموعه تفريحي در خراسان رضوي با بيش از 370 تجهيزات و گواهينامه بازرسي وجود دارد كه مشكلي براي فعاليت ندارند و علاوه بر اين در 6 ماهه نخست امسال يك هزار و 156 بازرسي از تجهيزات تفريحي در سطح خراسان رضوي انجام‌شده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.